Beantwoord

In Frankrijk uiterst traag internet (juli 2023)

  • 1 August 2023
  • 4 reacties
  • 119 keer bekeken

Eind juli 2023 was ik in Frankrijk. Mijn mobiele internetverbinding was uiterst traag (zie bijlage), hoewel ik goed bereik had met een 4G-verbindindg blijkens het aantal “streepjes” op mijn mobiel.

Op de zelfde locatie was de download snelheid rond 2 Mbps, de upload snelheid varieerde sterk tussen 0.32 en 1.23 Mbps (Ookla Speedtest).
Eénmalug was die down 0.99 Mbps en up 9.32 Mbps, merkwaardig.
En ook eenmalig down 45.7 Mbps en up 18.3 Mbps (waar ik tevreden mee zou zijn geweest).

Instellen van een andere roaming provider gaf geen verbetering. Terugschakelen naar 3G voorkwam dat ik de verbinding met de bank verloor, maar gaf geen hogere snelheid.
Ook meermalig herstarten van de telefoon hielp niet.
Een kruistest (SIM in ander toestel) was niet mogelijk. In Nederland goede internetsnelheid; ook in België maar daar wel lager (zie bijlage).

Ben’s vriendelijke klantenservice wijdt het probleem aan slecht bereik. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ook in stedelijk gebied de verbinding uiterst traag was.

Heeft iemand ervaring met Ben's snelheid van mobiel internet in Frankrijk? En wat was dan de snelheid?
Nog beter kan iemand dit uiterst trage mobiele internet verklaren?
 


icon

Beste antwoord door Fatima 3 August 2023, 13:46

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @FBFATA100   Bedankt voor jouw bericht!  Wat ontzettend balen dat jij in het buiteland een erg trage internetverbinding had ondanks het aantal streepjes op jouw telefoon. Jammer alleen dat jij nu niet meer in het buitenland bent om het verder te conroleren. Ga jij binnenkort weer de grens over toevallig? Dan wil ik namelijk alvast jouw simkaartinstellingen een reset geven. Kan jij mij via een privebericht jouw naam, adres, geboortedatum en telefoonnummer sturen? Bedankt alvast! 😊

@Fatima Dank voor je reactie
Ik heb dit Ben SIM-kaartje speciaal gekocht voor mobiel internet in Frankrijk tijdens mijn vakantie. Gelukkig is het een maandelijks opzegbaar abonnement en zit ik nergens aan vast.
Je collega’s van de klantenservice schrijven het uiterst trage mobiele internet toe aan slecht bereik zonder dat zij daarvoor argumenten (meetuitslagen) aandragen.
Mij zelf lijkt slecht bereik niet de oorzaak; ik heb daarvoor twee argumenten:

  • de telefoon gaf aan dat er een goede 4G netwerkverbinding met Orange.FR was (minimaal 3 van de 4 streepjes)
  • ook op andere locaties, waaronder steden, was het mobiele internet uiterst traag.

Wisseling van roaming provider gaf geen verbetering.
4G mobiel internet was zo slecht dat de verbinding met de bank meermaals werd verbroken. Merkwaardigerwijs gebeurde dat niet toen ik handmatig naar een ook uiterst trage 3G internetverbinding had overgeschakeld.

Heb jij wel de mogelijkheid om technici naar de kwaliteit van deze internetverbinding te laten kijken. Ik stuur je de gevraagde gegevens per privébericht; de tijdstippen van de slechte verbinding staat in de schermdump, die ik in het openingstopic heb geplaatst. Meer details van die verbindingen zijn in Ookla Speedtest beschikbaar.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @FBFATA100  Omdat jij niet meer in het buitenland bent is het niet mogelijk om dit nu nog te onderzoeken, sorry. Wil jij liever dat de technische afdeling hier naar kijkt dan kan jij zodra jij weer in het buitenland bent en dezelfde problemen ervaart dit melden via www.ben.nl/dekkingskaart  Hier klik jij op de knop  "Meld een probleem" met wat voorbeelden die jij aanlevert gaan ze aan de slag voor je. Binnen vijf werkdagen ontvang jij dan per e-mail de uitslag van het onderzoek. 

Wederom dank @Fatima .
Om een probleem te kunnen melden via www.ben.nl/dekkingskaart moet je een adres in NEDERRLAND ingeven. Een adres in Frankrijk ingeven is niet mogelijk, waardoor een melding van een probleem in Frankrijk ook niet mogelijk is. Hoe moet dat dan wel? 

Reageer