Beantwoord

Internetten in Zwitserland

  • 21 February 2018
  • 5 reacties
  • 11370 keer bekeken

Ik ga naar Zwitserland op vakantie wat buiten de eu valt. Is er een mogelijkheid om daar een internet pakket voor te nemen. Waardoor ik niet per mb hoef te betalen
icon

Beste antwoord door Friesian 29 June 2019, 23:10

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Larissa, tof dt je naar Zwitserland gaat om op vakantie te gaan! Sinds 13 juni 2017 kun je in de EU (behalve in Zwitserland) bellen en mobiel internetten vanuit je bundel, op dezelfde manier en tegen dezelfde kosten als je dat nu gewend bent binnen Nederland. Voor het gebruik van je mobiele telefoon in Zwitserland (Zone 1) gelden er namelijk andere tarieven. Bekijk hier de geldende tarieven.

Helaas bieden wij ook geen bundel(s) aan voor het internetten buiten de EU.
Hallo Ben,

Ik ga in augustus naar Zwitserland en ben op zoek naar informatie bellen en mobiel internet in Zwitserland. Volgens Ben een jaar geleden valt Zwitserland buiten EU, in zone 1, dus bellen en internetten komt niet vanuit je bundel.
Maar andere providers (iig mijn Simyo) geeft aan dat bellen en mobiel internetten in Zwitserland wel binnen EU zone vallen! Alleen bellen en smsen vanuit Nederland naar Zwitserland valt niet binnen EU, maar bellen en internetten vanuit Zwitserland WEL binnen EU.

Dit zegt simyo op hun site:
Bellen en sms'en vanuit Nederland naar Zwitserland en Andorra vallen onder de Rest van Europa. Bellen, sms'en en internetten in Zwitserland en Andorra vallen binnen de EU zone.

Wie heeft gelijk hier? Waarom verschillen de bellen en mobiel internetten regels voor Zwitserland?
Wat zegt Ben?
Helaas BEN ik ook onaangenaam verrast door BEN. Vrijwel alle andere providers rekenen inderdaad geen extra kosten voor bellen of internetten uit Zwitserland. BEN is hier BEN DUUR. Er wordt voor bijv. Internet 6 cent per mb extra gevraagd. Op een verbruik van 500 mb zegt BEN dus vrolijk BEN 30 Euro!! duurder dan KPN of TELFORT
Reputatie 4
Badge +4
@neoblime en @Jluijten Zwitserland valt niet onder de EU en dus ook niet onder de roamingregels van de EU. Een provider mag dus zelf de kosten bepalen.

Bellen vanuit Nederland naar het buitenland is geen roaming omdat je gebruik maakt van het netwerk van je provider en is buiten de bundel.

Je moet uitgaan van de informatie van de provider.
Dit zegt Ben.
@neoblime en @Jluijten Zwitserland valt niet onder de EU en dus ook niet onder de roamingregels van de EU. Een provider mag dus zelf de kosten bepalen.

Bellen vanuit Nederland naar het buitenland is geen roaming omdat je gebruik maakt van het netwerk van je provider en is buiten de bundel.

Je moet uitgaan van de informatie van de provider.Dit zegt Ben.

@Snoeshaantje dank voor je reactie. Ik weet natuurlijk ook dat Zwitserland buiten de EU valt en een provider zelf zijn kosten mag bepalen. Maar het verschil bijv. bij gebruik 500 mb in bundel bij KPN, laten we zeggen 2 Euro, en de prijs incl opslag die BEN rekent, 32 (2 + 30) Euro, vind ik buitenproportioneel en absurd. Anderszijds dient elke provider winst te draaien. BEN stunt met abonnementsprijzen. Dan komt het geld met zulke trucs toch wel bij ze binnen 😉.

Reageer