Beantwoord

Kosten gerekend gemiste oproep buitenland

  • 16 May 2019
  • 14 reacties
  • 1039 keer bekeken

Beste Ben,

Afgelopen weken ben ik op vakantie geweest naar Japan.
Op 25 april werd ik daar om 16.10 gebeld door een onbekend nummer, ik heb niet opgenomen.
Toch hebben jullie hier op mijn factuur kosten voor in rekening gebracht, alszijnde een gesprek van 1 min.
Dit lijkt mij volledig onterecht, graag zie ik deze kosten verwijderd van mijn factuur.
icon

Beste antwoord door Romy 17 May 2019, 13:28

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hi! Wanneer je gebeld wordt in het buitenland brengt dit automatisch extra kosten met zich mee. Ik kan deze kosten dan ook niet voor je vergoeden, sorry hiervoor.
Hoi Romy,

Bedankt voor je reactie. Ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.
Ik heb de telefoon NIET opgenomen, er heeft dus geen gesprek plaatsgevonden. Het gaat hier dus om een gemiste oproep.
Het lijkt me logisch dat voor een gemiste oproep geen kosten in rekening worden gebracht.
Reputatie 5
Badge +6
Hi! Een gemiste oproep zou inderdaad geen kosten met zich mee moeten brengen. Ik adviseer je om de factuur af te wachten. In de factuur kunnen voor je bekijken waardoor de kosten zijn ontstaan. Mocht de kosten onterecht zijn wil ik het natuurlijk wel voor je vergoeden. Ik wens je een mooie dag.
Hoi Merve,

Bedankt voor je reactie, het lijkt mij inderdaad dat hier geen kosten voor gerekend dienen te worden. Zoals gezegd heb ik de factuur al ontvangen. Hoe gaat het nu verder?

Mvg,
Tim van der Hoeven
Reputatie 5
Badge +6
Hoi! Sorry in mijn vorige bericht heb ik een fout gemaakt, maar de kosten zijn wel terecht. Dit komt doordat wij enkel de kosten door krijgen van het gastnetwerk waar jij gebruik van maakt. Ook wanneer je niet opneemt maakt het gastnetwerk kosten.
Hoi Merve,

Jammer van je onduidelijkheid, laat ik duidelijk zijn:

Ik heb een contract met Ben (jullie) afgesloten en niet met het gastnetwerk, hoe onderlinge kosten verdeeld worden moeten jullie zelf afstemmen met het gastnetwerk. Ik verwacht dat jullie eerst kijken of deze kosten terecht zijn en dan pas de rekening doorsturen naar de gebruiker.

Feit is dat ik dus een contract heb met Ben (jullie). Ben mag voor zijn diensten natuurlijk kosten rekenen, maar dan moet ik wel gebruik hebben gemaakt van die dienst en dat heb ik niet.
Volgens de factuur ben ik op 25 april om 16.10 in Japan gebeld door een onbekend nummer met een gesprekstijd van 3 seconden. Echter, ik heb niet opgenomen en mijn telefoon heeft het geregistreerd als een gemiste oproep. De factuur bevat dus onjuiste informatie.
Daarnaast worden er in NL ook geen kosten of minuten verbonden aan een gemiste oproep (ik heb oude facturen hierop nagekeken). Dit zou in het buitenland dus ook niet moeten gebeuren. Het valt redelijkerwijs niet onder "gebeld worden" als ik niet heb opgenomen.

Ik hoop dat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Tim van der Hoeven
Reputatie 5
Badge +9
Hi Tim. Ik kan me voorstellen dat de onduidelijkheid niet prettig is voor jou. Ik kan me ook goed voorstellen dat de kosten voor jou als 'onterecht' worden beschouwd. Ik heb dit intern voor je overlegd om te kijken of ik de kosten voor je kan compenseren. Ik ga deze kosten dan ook vergoeden. Dit zal je op de volgende factuur terug zien. Sorry voor het ongemak, en ik hoop dat je dit als een acceptabele oplossing ziet.
Hoi Romy,
Bedankt, dat kan ik zeer op prijs stellen en is denk ik een prima oplossing.
Bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Tim van der Hoeven
Hallo Ben,

Bedankt voor het vergoeden van de foutief gerekende kosten van April.
Inmiddels heb ik de factuur van Mei binnen, die ik met verbazing heb bekeken.
Opnieuw rekenen jullie kosten voor gesprekken in het buitenland die ik niet heb gevoerd.

Op 7 mei 02:19 ben ik in Japan gebeld door een Onbekend nummer, ik heb niet opgenomen, volgens mijn telefoongeschiedenis is dit een "gemiste oproep", er heeft dus geen gesprek plaatsgevonden.
Jullie rekenen dit echter als een gesprek met een duur van 1:16 voor een bedrag van 1.53 euro.

Kort daarna ben ik op 7 mei om 20.21 opnieuw gebeld door een Onbekend nummer, wederom niet opgenomen, volgens mijn telefoongeschiedenis is dit een "gemiste oproep", er heeft dus geen gesprek plaatsgevonden. Jullie rekenen dit als een gesprek van 1:39 voor een bedrag van 2.03 euro.

Ik vind het ronduit belachelijk dat jullie wederom kosten rekenen voor gesprekken die niet hebben bestaan, helemaal nu jullie na mijn eerdere klacht dit trucje gewoon weer opnieuw proberen.

Graag krijg ik deze 3.56 euro teruggestort op mijn rekening

Mvg,

Tim van der Hoeven
Reputatie 5
Badge +9
Hi Tim. Sorry je hebt helemaal gelijk. Ik heb dit voor je in orde gemaakt. Mocht het in de toekomst nog eens gebeuren neem dan contact met me op. Sorry hiervoor.
Hoi Romy,

Ik vindt het fijn dat jullie dit willen rechtzetten, dank daarvoor.

Echter, Ik heb nu de factuur van juni gekregen en daar is niets op te zien van teruggave of compensatie...

Willen jullie dit graag alsnog doen
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Omdat de compensatie in juli is doorgevoerd ben ik bang dat hij pas volgende maand op je factuur zal staan. Sorry voor de verwarring.

Net gebeld met Ben over zelfde probleem.

ik heb voicemail uitstaan en heb niet opgenomen.

niets aan te doen zegt Ben.

vind dit niet kunnen. dus ben benieuwd of bij bovenstaande rechtgezet is bij factuur Juli

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Ai buiten de bundel kosten zijn nooit leuk. Ik kan me goed voorstellen dat je hier vragen over hebt. Deze kosten zijn wel terecht jammer genoeg en mag ik dan ook niet vergoeden. De reden dat we bovenstaande wel hebben gecorrigeerd was doordat wij zelf niet duidelijk waren in de communicatie.

Reageer