Skip to main content

Ik kreeg vandaag opeens SMS dat ik al EUR 60 buiten mijn bundel zit. Ik zie dat dit komt door kosten Maritieme Service Italië. Ik liep door Bolzano en dus niet op zee of in de lucht. Hoe kan dit???

Je staat er niet alleen in, bij mij ook Italië maar dan in Rome. Dus niks met zee ect.... Wel zag ik dat op het netwerk ILAID - BEN was aangemeld, deze zorgde voor de hoge kosten. 

 

Mij vrouw heeft ook ben en die maakt gebruikt van TIM - BEN hier gaan de kosten netjes uit de bundel bellen en data. Deze heb ik inmiddels ook ingesteld een alles loop weer uit de bundel, maar ga morgen richting Frankrijk dus da moet ik handmatig daar weer gaan zoeken naar ander netwerk onhandig. En ook niet nodig we reizen door Europa notabene.

 

Ik heb een mail gestuurd naar de klanten service, ik ben me kapot geschrokken, ik denk Italië eu land hoe kan dit gebeuren. Ik denk dat ben wel met een verklaring komt en dat kosten niet betaald hoeven te worden.

 

Ben zelf al 10 jaar klant bij ben, en blijf dit ook graag.


Bedankt, ik kan helaas niet meer zien op welk netwerk ik zat. Heb klantenservice gebeld, ik begreep dat ze al met een onderzoek bezig zijn. Voor mijn geval is in ieder geval een casenummer aangemaakt en ze gaan het onderzoeken. Ook ik zit al jarenlang bij Ben en hoop dat dit netjes wordt afgehandeld 


Hoi @D.post153 @Rob Pater  Ontzettend sorry voor het ongemak! Uiteraard zullen wij onterechte extra kosten altijd vergoeden. Wij zijn aan het onderzoeken wat er aan de hand is. Graag zo snel mogelijk via de instellingen op jouw telefoon de  automatische netwerk selectie uitzetten en uit de lijst van italiaanse netwerken  ( TIM / Vodafone / WIND Tre ) handmatig een netwerk te selecteren. Dan zal jouw telefoon niet opnieuw verbinding maken met een Satelliet. Ik wil jou vragen om contact op te nemen via Messenger of de Chat op www.ben.nl/service/contact zodat wij die onterechte extra  kosten kunnen vergoeden. Hartelijk dank alvast! 


Ik ook vanmiddag binnen 5 minuten 60€ armer voor 6 MB door de maritieme service in Italië. Maar geen boot te zien in de Dolomieten


Vandaag maar het plaatsje Limone sur Garda geweest en ineens 12,83 euro afgeschreven op het abonnement wat ik heb voor mijn zoon. Maritiem service Italië staat erbij. Hoe kan dit zomaar?


Hoi @Gert Jan Paalman! Wat gek dat je geen boot ziet.😉 Maar zonder gekkigheid. In de bergen zou je dit ook niet verwachten. Daarom zijn wij aan het onderzoeken wat er aan de hand is. Graag zo snel mogelijk via de instellingen op jouw telefoon de automatische netwerk selectie uitzetten en uit de lijst van Italiaanse netwerken  ( TIM / Vodafone / WIND Tre ) handmatig een netwerk te selecteren. Dan zal jouw telefoon niet opnieuw verbinding maken met een Satelliet. Ik wil jou vragen om contact op te nemen via Messenger of de Chat op www.ben.nl/service/contact zodat wij die onterechte extra  kosten kunnen vergoeden. Hartelijk dank alvast! 


Hoi @Linda van den Berg Niesthoven! Goed dat je hierover contact opneemt. Wij zijn nog aan het onderzoeken hoe dit zomaar heeft kunnen gebeuren. Graag zo snel mogelijk via de instellingen op jouw telefoon de automatische netwerk selectie uitzetten en uit de lijst van Italiaanse netwerken  ( TIM / Vodafone / WIND Tre ) handmatig een netwerk te selecteren. Dan zal jouw telefoon niet opnieuw verbinding maken met een Satelliet. Ik wil jou vragen om contact op te nemen via Messenger of de Chat op www.ben.nl/service/contact zodat wij die onterechte extra  kosten kunnen vergoeden. Hartelijk dank alvast! 


Hier vandaag ook ineens 60 euro maritieme service Italie op provider Iliad. Heb m nu op Tim gezet en probeer nu contact op te nemen met de klantenservice via bovenstaande link maar als ik op chat klik dan kom ik weer in hetzelfde scherm en in de app krijg ik een chatbot. 


Hoi @Iboiboibo Goed van jou om zelf handmatig het netwerk TIM te selecteren! Je kan medewerker of chat in zoekbalk typen en dan kan jij ipv de chatbot met mijn collega chatten. Probeer het anders via Messeger/X. Je kan ook bellen naar 0900 0401405. 😊 We spreken elkaar misschien snel! 


Inmiddels bij mij super netjes opgelost door de dame van klantenservice. Bevestig via de sms gehad dat de gemaakte kosten niet hoef te betalen. 

 

Dank ben voor je super snelle en vriendelijke service, fijn dat foutjes zo correct en netjes worden afgehandeld.

 

Fijn ontzettend fijn om te lezen dat wij het zo samen hebben kunnen oplossen @D.post153 @Rob Pater 


Vandaag net bericht van Ben gehad dat ze de kosten vergoeden. Prima geregeld Ben, ben er blij mee en hoop nog lang klant bij jullie te blijven 😁👍


Fijn ontzettend fijn om te lezen dat wij het zo samen hebben kunnen oplossen @D.post153 @Rob Pater 

 


Reageer