Beantwoord

Mobiel internet 4G in het buitenland (Frankrijk) werkt niet meer

  • 17 September 2023
  • 9 reacties
  • 60 keer bekeken

Sinds een aantal dagen werkt mijn 4G mobiel internet niet meer. Al van alles geprobeerd. Ik weet niet welke actie ik nog kan uitvoeren om het weer te herstellen.

icon

Beste antwoord door Shaira 18 September 2023, 09:49

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Rob de Ree, wat vervelend zeg!
Ik heb je simkaart even een reset gegeven. Doe de telefoon uit en aan, roaming uit en aan en schakel automatisch verbinden uit. Je krijgt dan een lijst met lokale aanbieders waaruit je kunt kiezen en verbinding kunt maken. Laat je even weten of het gelukt is? 

Beste Shaira, dank voor je reactie. Helaas probleem niet verholpen. Ik heb alle stappen doorlopen zoals je hebt aangegeven. Echter ik krijg geen lijst met lokale aanbieders.

Mijn vrouw heeft een Iphone en een abonnement via Tele2 en krijgt de lokale aanbieders: OrangeF, F SFR, F-Bouygues Telecom.

Hopelijk heb je nog een andere oplossing voor mij. Alvast dank

Verder, mijn telefoon is een Oneplus5T

Groet, Rob de Ree

Reputatie 2
Badge +1

Staaat jouw (data) roaming wel ingeschakeld op je telefoon? 

jazeker, (data roaming staat gewoon ingeschakeld

Ik weet niet of met het resetten alle instellingen weer juist zijn gezet, want met pogingen om aan de hand van diverse instructies het voor ons contact zelf op te lossen, kan het zijn dat ik zaken heb aangepast.

Ik bevind mij momenteel in Zuid Frankrijk bij Collioure, kan het zijn dat Ben daar geen connectie kan maken met providers?

Reputatie 4
Badge +1

Ik ga het verder voor jou nakijken @Rob de Ree  Mag ik via een privebericht jouw telefoonnummer, postcode en huisnummer en geboortedatum? Hartelijk dank alvast! 😊

Beste Fatima,

zojuist de informatie in een privébericht naar BEN moderator gestuurd.

Hopelijk lukt het om een oplossing te regelen. Ik reis morgen weer terug naar Nederland en het zo prettig zijn onderweg weer een internetverbinding te hebben.

Met vriendelijke groet, Rob de Ree

Reputatie 4
Badge +1

Dankjewel @Rob de Ree   Ik heb een reset gedaan op jouw simkaartinstellingen. Kan jij je toestel herstarten, je data roaming uit/aan zetten en opnieuw een Frans netwerk selecteren en kijken of het weer werkt? 

Reageer