Skip to main content

Sinds kort ben ik in België alleen telefonisch bereikbaar wanneer ik handmatig het netwerk BASE selecteer. Wanneer ik verbonden ben met Proximus of Orange ben ik telefonisch niet bereikbaar, wel kan ik dan zelf bellen en ook gewoon gebruik van maken van mobiele data. Ik ben al jaren vaak in België en heb dit nog nooit eerder gehad. 

Is hier een oplossing voor?

Hoi @johancvaneijk  Bedankt voor het openen van dit topic. Kijk eens of jij via onze website de instellingen van je telefoon na kan kijken en eventueel indien nodig weer goed kan zetten? Mocht dit niet helpen, bericht ons dan via Messenger, X  of via de chat op www.ben.nl/service/contact  Samen komen wij er vast uit!  


@Fatima Ik heb inmiddels 3x kontakt gehad met de customer service. 2x telefonisch en 1x via de chat. En toch is het probleem nog steeds niet opgelost 🙁.


Hoi @johancvaneijk! Zou je mij in een privebericht jouw naam, adres, geboortedatum en jouw telefoonnummer willen sturen? Dan kijk ik mee wat er al gedaan is.


@Ben Moderators ik heb een privebericht gestuurd. 


Dankjewel @johancvaneijk  We pakken het zo snel mogelijk op! 😊


Hoi @johancvaneijk   Wij hebben wat gereset op jouw simkaartinstellingen. Kan jij jouw telefoon herstarten, je data roaming aanzetten en een ander Belgisch netwerk kiezen? Kijk of het dan weer werkt zoals het hoort. Kijk ook gelijk jouw simkaartinstellingen voor het buitenland na op www.ben.nl/toestelhulp


Hoi @Fatima ,

 

Gistermiddag telefoon opnieuw opgestart en handmatig ander netwerk geselecteerd(ORANGE). Op dat moment was ik bereikbaar.

Echter, vanmorgen weer vanaf NL België ingereden. Ik was korte tijd bereikbaar, maar naar een uur worden alle binnenkomende gesprekken weer geblokkeerd(op zowel Orange als Proximus). Wanneer ik Base selecteer ben ik wel bereikbaar. 

Heb nu keer of 5 kontakt met jullie gehad en het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik kom vaak in België en vind het geen optie om iedere keer handmatig Base te moeten selecteren. Al die jaren hiervoor was dit ook niet nodig. 

Jullie kunnen dit blijkbaar niet oplossen, dus kan ik maar beter overstappen op een andere provider .

 

Groet, Johan


Hoi @johancvaneijk! Ik snap dat je dit graag opgelost wilt hebben omdat je vaak in België komt. Echter zijn wij wel afhankelijk van het netwerk in het buitenland. Daar hebben wij vanuit Ben geen invloed op. Op dit moment is handmatig netwerk selecteren de enige optie.


Hoi @Merve ,

Jammer dat jullie dit niet kunnen oplossen.

Voor mij reden om mijn abonnement bij Ben op te zeggen.

Ik heb niets aan een abonnement waarbij ik er niet van op aan kan dat ik bereikbaar ben.

Mvg,

Johan


Hoi @johancvaneijk! Jammer om te lezen dat je hierdoor wilt opzeggen. Wat ik overigens wel goed begrijp, maar zoals Merve al aangaf, heeft Ben geen invloed op het netwerk in het buitenland. Mochten we toch nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen wij dat graag!


Reageer