Skip to main content
Vraag

SMSjes vanuit Zwitserland worden niet ontvangen

• May 29, 2025
  • 0 reacties
  • 32 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een probleem met het ontvangen van SMSjes vanuit Zwitserland. Ik ben zelf in Nederland. Het gaat om 2 factor authenticatie, om toegangscodes op te vragen. Vanwege een nieuwe werkgever in Zwitserland heb ik dit nodig. Ik heb dit probleem bij twee verschillende Zwitserse organisaties, dus het is zo goed als uitgesloten dat het probleem aan de kant van de verzenders zit. Om dit probleem te verhelpen, heb ik al een aantal dingen gedaan (maar helaas nog zonder succes):

• 2x met de klantenservice gebeld. Zij gaven aan dat zij er een blokkade op zou zitten, en die hadden ze weggehaald. Daarna moest ik mijn telefoon helemaal uit zetten en weer aan zetten, daarna zou het moeten werken. Dit heb ik meerdere keren gedaan (volledig uit, half uur gewacht met aanzetten), maar helaas heeft dat niet geholpen.
  • Roaming staan aan.
  • SMS Centrale staat correct in mijn telefoon: +31 6 240 000 00
  • SIM uit toestel gehaald, in ander toestel gedaan, nog eens geprobeerd: ook geen succes helaas. 

Ik heb het internet afgestruind naar threads met soortgelijke issues, en het lijkt erop dat het aan de kant van Ben zit. Omdat Zwitserland buiten de EU valt, worden deze berichten hoogstwaarschijnlijk tegengehouden omdat het mogelijk spam is (Not receiving texts from abroad - The EE Community).

Ik begin ondertussen aardig wanhopig te worden, omdat ik een hoop documenten moet aanleveren voordat ik met mijn nieuwe baan start, en dat is momenteel onmogelijk. Ik kom graag in contact met iemand die mij hiermee kan helpen.