Beantwoord

4G toevoegen aan internet altijd '08 bundel

  • 7 december 2017
  • 13 reacties
  • 1496 keer bekeken

Ben al sinds begin 2010 klant bij jullie, maar voor mijn huidige internetbundel kan ik de optie 4G niet aanvinken. Ik heb hier al contact over gehad, maar jullie willen dit niet mogelijk maken. Rare manier om je "trouwe klanten" te behandelen.

Waarom is dit niet mogelijk?
icon

Beste antwoord door Angelique 7 december 2017, 13:28

Hoi B.deVries, goede vraag! Door hier te klikken lees je meer over dit onderwerp en de reden hoe het komt dat het niet mogelijk is om 4G aan te bieden bij de oudere onbeperkte internetbundel.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hoi B.deVries, goede vraag! Door hier te klikken lees je meer over dit onderwerp en de reden hoe het komt dat het niet mogelijk is om 4G aan te bieden bij de oudere onbeperkte internetbundel.

Bedankt voor je antwoord.

Nogmaals: Rare manier om je "trouwe klanten" te behandelen.
Ben het helemaal eens met B. De Vries. Het is erg klant onvriendelijk dat je als trouwe klant van 11 jaar geen 4g kan nemen als je een oude bundel hebt.
Het gaat volgens mij maar om een kleine groep dit een oud abonnement heeft, dus dit zal BEN de kop niet kosten als ze dit wel toestaan.
Reputatie 5
Badge +9
Hi Christien. Het kan niet omdat we niet enkel producten kunnen toevoegen aan de bestaande bundel. De enige manier dat dit kan is door middel van een bundelwijziging. Wanneer je een bundelwijziging doorvoert kies je uit de huidige prijslijst van Ben. Dit is niet klant onvriendelijk naar trouwe klanten, wij trekken gewoon niemand voor. Er zijn ook klanten die vorig jaar gebruik hebben gemaakt van een actie, maar nu bijvoorbeeld een grotere bel bundel willen. Ook zij moeten kiezen uit de huidige prijslijst van Ben. Ik kan me voorstellen dat je graag gebruik wilt maken van een snellere verbinding. Echter kies je dan voor een nieuwe bundels waarbij het onbeperkte internet niet meer wordt aangeboden door Ben.

Zelfde probleem. Nou tot ziens ben. Op naar T-Mobile die het wel aanbied 

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @lrm.maatman! Wat jammer dat je ons hierdoor verlaat maar je bent uiteraard vrij om te gaan. Bij Ben kun je inderdaad 4G niet achteraf toevoegen aan een bundel die niet meer bestaat. 

Tsja, ik ben gelukkig ook een van de overgebleven Internet Altijd ‘08-klanten en dat blijft ook mooi zo.

Je kunt naar T-Mobile overstappen, maar daar ga je wel even -op het moment van typen- 35 of 36 euro (afhankelijk van je looptijd) per maand voor betalen, alleen SIM. Daar komen ook nog eenmalig 25 euro’s aan aansluitkosten bovenop.

Het Internet Altijd ‘08-abo kost mij, met ook nog eens 250 belminuten, rond de 20 euro per maand. Aangezien het hier om een telefoon gaat, niet om een internetserver, biedt 4G nauwelijks meerwaarde ten opzichte van 3G/H+, dus dat is dat prijsverschil zeer zeker niet waard.

In die tijd waren telefoons nog lang niet zo ‘slim’ als tegenwoordig het geval is (en waren tablets ook nog niet echt een ding). Toen dat allemaal begon op te komen, en het dataverbruik navenant steeg, zijn al die onbeperkte abo’s er dan ook vrij snel weer uit gegaan bij alle providers. Dat soort abonnementen is, met het prijsniveau van toen, nu niet meer rendabel te krijgen, gok ik zomaar.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, puur uit nieuwsgierigheid: hoeveel Internet Altijd ‘08-klanten heeft Ben op dit moment nou nog over?

Overigens werkt deze link (uit Angelique’s antwoord) niet meer, inmiddels. Is die verhuisd, of ergens in de afgelopen 2 jaar verwijderd?

Reputatie 5
Badge +9

Hi NoBody, nice dat je nog een altijd bundel hebt!! Ik spreek nog maar weinig klanten met deze bundel. Of 4g meerwaarde heeft ligt natuurlijk aan de klant en zijn/haar behoeften zelf. Wel fijn dat het voor jou niet nodig is, hierdoor kan jij nog zorgeloos genieten van jouw abonnement.

Poee hoeveel klanten nog zo'n bundel hebben? Dat zou ik echt niet weten, kan dit ook niet opzoeken in het systeem jammer genoeg :sweat:  Maar veel zullen het niet zijn.

Bedankt trouwens voor het attenderen op de niet-werkende link. We zijn een aantal jaar geleden overgestapt van forum naar community. Hierbij zijn alle linkjes met 'forum’ in de URL onwerkend. Je kan hem dan zelf werken maken door het woordje forum te veranderen naar community in de  URL. Ik heb hem gelijk even aangepast, nu zou je het artikel moeten kunnen aanklikken!

Hi NoBody, nice dat je nog een altijd bundel hebt!! Ik spreek nog maar weinig klanten met deze bundel. Of 4g meerwaarde heeft ligt natuurlijk aan de klant en zijn/haar behoeften zelf. Wel fijn dat het voor jou niet nodig is, hierdoor kan jij nog zorgeloos genieten van jouw abonnement.

Poee hoeveel klanten nog zo'n bundel hebben? Dat zou ik echt niet weten, kan dit ook niet opzoeken in het systeem jammer genoeg :sweat:  Maar veel zullen het niet zijn.

Bedankt trouwens voor het attenderen op de niet-werkende link. We zijn een aantal jaar geleden overgestapt van forum naar community. Hierbij zijn alle linkjes met 'forum’ in de URL onwerkend. Je kan hem dan zelf werken maken door het woordje forum te veranderen naar community in de  URL. Ik heb hem gelijk even aangepast, nu zou je het artikel moeten kunnen aanklikken!

Helaas Romy, via de door jou aangepaste link (en ook niet door zelf ‘forum’ naar ‘community’ aan te passen in de originele link) werkt het nog steeds niet. Lijkt erop dat het topic is verplaatst naar een apart archiefforum, waar wij gewone stervelingen niet bij mogen 😉 De melding die ik krijg is: ‘Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina.’

Reputatie 5
Badge +9

Haha bedankt voor de reactie. Sorry, je hebt helemaal gelijk. Nu zou hij het echt echt moeten doen! :innocent:

Ik heb ook nog een internet altijd bundel, maar zit er aan te denken Ben te verlaten omdat ik 9 van de 10 keer overgezet wordt op Edge. Dit terwijl vriendinnen die naast mij lopen met hun Ben 4G internet gewoon prima bereik hebben. Is dit een bekend probleem? 
Steeds meer mensen gaan over op 5G en ik begreep dat de frequentie van 3G wordt verkleind zodat er meer ruimte is voor 4G en 5G. Begrijpelijk, maar dat betekent dus dat ons internet steeds trager en slechter wordt. Wat biedt Ben trouwe klanten als alternatief?
 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Roos, bedankt voor jouw berichtje. Dat is wel erg balen van je bereik. Veel 3G masten worden inderdaad ingezet om het 4G netwerk te vergroten. Kun je mij in een privé bericht jouw telefoonnummer, postcode+huisnummer, geboortedatum en laatste 4 cijfers van jouw IBAN rekeningnummer verstrekken? Dan kijk ik even wat ik voor je kan betekenen :blush:

Reageer