Sticky

Het gebruikslimiet

  • 21 February 2023
  • 0 reacties
  • 56 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Het kan gebeuren dat de buiten de bundel kosten hoog oplopen zonder dat je dit in de gaten hebt. 

Dit kan bijvoorbeeld zo zijn als je buiten Europa reist, MB's buiten de bundel gebruikt of een aantal lange gesprekken buiten je gebruikelijke bundel hebt gevoerd. Om je te beschermen tegen zeer hoge kosten en de bijbehorende betalingsproblemen hanteert Ben een gebruikslimiet.

 

Het gebruikslimiet staat standaard ingesteld op € 75,00 je ontvangt dan een waarschuwing per sms vanaf € 60,00 aan buiten de bundel kosten. 

 

80% van het gebruikslimiet verbruikt

 

Bij het bereiken van 80% van de limiet ontvang je een sms en e-mail met de vraag om een voorschotbedrag over te maken.

 

Je hebt hierbij de keuze uit het volgende:

 

  • Keuze 1: Je betaald het voorschotbedrag via iDeal: Zodra de voorschotbetaling is verwerkt, wordt het gebruikslimiet verhoogd naar de eerstvolgende laag. De betaling wordt binnen één uur verwerkt.
  • Keuze 2: Je betaald het voorschotbedrag niet: Als je ervoor kiest het voorschotbedrag niet te betalen kan je vanaf het bereiken van het limietbedrag de simkaart niet meer gebruiken voor diensten die lijden tot buiten de bundel kosten. Zo voorkom ik dat je kosten nog verder oplopen.

 

100% van het gebruikslimiet verbruikt

 

Wanneer je naar aanleiding van de 80% melding geen voorschot betaald of de betaling is nog niet verwerkt, ontvang je bij een verbruik van 100% van het gebruikslimiet wederom een sms en e-mail met het verzoek een betaling te doen. Tevens worden de diensten geblokkeerd die leiden tot buiten de bundel kosten.

 

Je hebt hierbij wederom de keuze uit het volgende:

 

  • Keuze 1: Je betaald het voorschotbedrag via iDeal: Zodra de voorschotbetaling is verwerkt, wordt het gebruikslimiet verhoogd naar de eerstvolgende laag. De betaling wordt binnen één uur verwerkt.
  • Keuze 2: Je betaald het voorschotbedrag niet: Als je ervoor kiest het voorschotbedrag niet te betalen kan je vanaf het bereiken van het limietbedrag de simkaart niet meer gebruiken voor diensten die lijden tot buiten de bundel kosten. Zo voorkom ik dat je kosten nog verder oplopen.

 

Blokkade van diensten

Als je het gebruikslimiet hebt behaald wordt je geblokkeerd voor diensten die leiden tot buiten de bundel kosten zoals:

  • Bellen naar buitenlandse nummers
  • Bellen naar premium service nummers
  • Alle andere diensten welke als buiten de bundel kosten in rekening worden gebracht

Uiteraard kan je gebruikmaken van de minuten en sms-jes en/of MB's die je nog binnen jouw bundel beschikbaar hebt. Ook blijft het mogelijk een bundelwijziging aan te vragen. 

 

Verwerken van de voorschotbetaling

 

Betalen via iDeal zonder betalingsachterstand oudere facturen

Een betaling via iDeal wordt binnen één uur verwerkt en eventueel geplaatste blokkades worden verwijderd. De je ontvangt hiervan een bevestiging per mail. 

 

Betalen via iDeal met betalingsachterstand oudere facturen

Een betaling via iDeal wordt binnen één uur verwerkt. Indien je een betalingsachterstand hebt, wordt het voorschotbedrag eerst verrekend met de nog openstaande facturen. Als je wilt dat de blokkades verwijderd worden dient de achterstallige betaling eerst voldaan te worden. 

 

Wat als de voorschotbetaling niet is verwerkt?

 

Neem dan even contact op met mijn klantenservice dan kijken we samen even verder. 


0 reacties

Geen reactie

Reageer