Sticky #buitenland #internet

Ik kan geen internet gebruiken in het buitenland, wat kan ik doen?

  • 14 April 2023
  • 2 reacties
  • 813 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Wat kan je doen als je geen internet hebt in het buitenland?

In het buitenland maak je geen gebruik van mijn netwerk, maar het netwerk van een lokale aanbieder. Vaak heb ik geen invloed op buitenlandse netwerken, maar in veel gevallen kun je het probleem makkelijk zelf verhelpen:

Stap 1:  Herstart je telefoon en contoleer of dataroaming  staat ingeschakeld op je mobiele telefoon.

Stap 2: Kijk via mijn buitenlandpagina of het netwerk waarvan je gebruik maakt, geschikt is voor (4G) internet. Is dit niet het geval? Zoek dan handmatig naar een ander netwerk.

Stap 3: Doorloop de stap-voor-stap-instructie om te controleren of je mobiele telefoon goed staat ingesteld voor in het buitenland.

Stap 4: Het kan zijn dat ik een blokkade op je abonnement geplaatst. Hierover informeer ik je altijd via e-mail of sms. 

  • Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.
  • Verblijf je binnen een EU-land, dan kan het zijn dat je je internetbundel hebt verbruikt en MB Pauze aanstaat.
  • Bij een verblijf buiten de EU blokkeer ik je simkaart voor mobiel internet als je voor € 60,00 aan internet hebt verbruikt. 

Stap 5: Helpt dit allemaal niet? Dan kun je ook nog de algemene netwerk instellingen controleren. Daarnaast geef ik in dit stappenplan nog een aantal handige tips om het probleem op te lossen.

Heb je al deze stappen doorlopen en werkt je internet nog steeds niet? Neem dan contact op met mijn klantenservice.


2 reacties

Ben,  Jullie proberen er altijd onderuit te lullen.!!! Het probleem ligt puur en alleen bij jullie!! Andere profiders zoals Tele 2, Simyo, hebben PERFECTE verbinding.. Alleen BEN geeft problemen met internet!!

WAT EEN WAARDELOZE PROFIDER!!! GEEF TOE DAT JULLIE INTERNET GEWOON RUK IS.. 

ALLE OPTIES die jullie aanbieden zijn uitgevoerd en niets helpt!!!! 

wat jullie moeten doen is, betere service geven!!!! 

 

Goedemorgen @Ales Sandro, in dit topic heb ik gereageerd op jouw ervaring gedurende je vakantie, ik hoop dat ik je snel duidelijkheid kan bieden. 

Reageer