Skip to main content

 

Ontzettend vervelend wanneer je in het buitenland opeens niet kan bellen of gebeld kan worden. Samen gaan we kijken waar dit aan kan liggen! 

 

In het buitenland maak je geen gebruik van mijn netwerk, maar het netwerk van een lokale aanbieder. Vaak heb ik geen invloed op buitenlandse netwerken, maar in veel gevallen kun je het probleem makkelijk zelf verhelpen:

Stap 1: Contoleer allereerst of dataroaming staat in geschakeld op je mobiele telefoon.

Stap 2: Gebruik de juiste landcode bij het bellen. Wil je bijvoorbeeld bellen naar een Nederlands mobiel telefoonnummer 06 12 34 56 78, zet dan 0031 of +31 voor het telefoonnummer. Het wordt dan dus 0031 6 12 34 56 78 of +31 6 12 34 56 78.

Stap 3: Kijk op mijn buitenlandpagina of het netwerk waarvan je gebruik maakt, geschikt is voor bellen. Kies eerst het land waar je je in bevindt en kijk in de tweede tabel of bellen en gebeld worden mogelijk is. Is het bij geen enkele provider mogelijk? Dan kun je in dat land helaas niet bellen of gebeld worden. Als het bij één van de providers wel mogelijk is, kun je je netwerk handmatig instellen.

Stap 4: Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. Hierdoor kun je niet bellen. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.

Stap 5: Helpt dit allemaal niet? Dan kun je ook nog de algemene netwerk instellingen controleren. Daarnaast geef ik in dit stappenplan nog een aantal handige tips om het probleem op te lossen.

 

Heb je al deze stappen doorlopen en kun je nog steeds niet bellen of gebeld worden? Neem dan contact op met mijn klantenservice.

Goeiemorgen Romy,

Ik heb alles geprobeerd wat je hierboven hebt beschreven maar ik kan nog steeds niet bellen of gebeld worden in het buitenland, data werkt wel. Wat kan ik verder nog proberen?

Groeten,

Edwin


Hoi Edwin, sorry voor mijn late reactie. Is het inmiddels opgelost of heb je nog hulp nodig?


Hoi Romy of collega,
Ik heb de afgelopen zomer al meerdere keren contact via chat gehad. Ik kan in Griekenland niet bellen, gebeld worden of sms’en. Al sinds mei. Verschillende collega's hebben al dingen geprobeerd. Ik heb verscheidene stappenplannen doorgelopen en mijn telefoon 100 keer uit- en aangezet.
Is er nog iets te proberen?
4G voor internet kan ik wel gewoon gebruiken.

Ik heb ook geprobeerd met Cosmote (de provider in Griekenland waar mijn telefoon verbinding mee maakt) contact op te nemen, of zij iets kunnen doen, maar die reageren gewoon helemaal niet.


Hoi @nicoletsatsis! Wat wij hebben gemerkt is dat bellen / gebeld worden niet lekker ondersteund wordt door lokale providers in Griekenland. Dit komt door de providers daar, wat voor ons niet aan te passen is. Wat er wel is opgevallen is dat je de meeste kans hebt om wel te kunnen bellen / gebeld worden als je jouw provider instelt op WIND. Hopelijk biedt dit toch een oplossing! Het kan ook zijn dat je je toestel even moet herstarten nadat je de telefoon handmatig op een provider hebt gezet.


Hier problemen in Kroatië. Eerste 10mb ging goed wordt er via geen enkele provider meer data en voice verbinding gemaakt. Moet er een blokkade worden opgeheven?
 


Hoi @Dennisvb! Heb je de bovenstaande stappen al gevolgd? Zo ja, wat gebeurd er bij handmatig netwerk selecteren? 


Reageer