Waarom is mijn abonnement duurder geworden door de inflatiecorrectie (2019)?

  • 7 January 2019
  • 4 reacties
  • 1904 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +12
Misschien heb je al gezien dat de kosten van jouw bundels sinds deze maand zijn veranderd. Per 1 januari 2019 heeft Ben namelijk de kosten van een abonnement verhoogd met 1,7%. Deze verhoging is gebaseerd op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS naar aanleiding van de prijsinflatie.

De nieuwe bundelprijzen zie je in Ik Ben en in de app onder Abonnement en vervolgens Huidig. Daarnaast zie je ze terug op de factuur over januari 2019, die vanaf half februari zichtbaar is in Ik Ben of de Ben app. Is jouw abonnement in de periode 1 oktober t/m 31 december 2018 ingegaan? Dan blijven de tarieven ongewijzigd.

Heb je vragen hierover? Stel ze dan hieronder.

4 reacties

Kan ik mijn abonnement per direct opzeggen nadat jullie de "inflatiecorrectie" prijsverhoging hebben doorgevoerd?
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Nee, je kan je abonnement niet per direct opzeggen na de inflatiecorrectie. Je kan wel kijken naar bijvoorbeeld een bundelwijziging.
Ik kan me voorstellen dat veel klanten onaangenaam verrast zijn door deze plotselinge tussentijdse prijsverhoging. Je sluit toch een contract af voor een bepaalde tijd tegen een afgesproken prijs.
Reputatie 5
Badge +9
Hi Ruud. Wanneer je de algemene voorwaarden punt 14 leest, kun je alles terug lezen in verband met de inflatiecorrectie. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Reageer