Terug naar de zeroes: Clamshells

  • 8 February 2021
  • 0 reacties
  • 148 keer bekeken
Terug naar de zeroes: Clamshells
Reputatie 3
Badge +7

Even terug naar de zeroes, de noughts (of wat ik heel jammer vind dat het het nooit heeft gehaald: de noughties)! Het tijdperk waarin mobiele telefoons in rap tempo werden uitgebracht en werden verbeterd. Als we hier nu op terug kijken zijn er wel een aantal interessante keuzes gemaakt maar zijn hiertussen ook een paar oude vrienden te vinden! Ik wil in een aantal topics terugblikken op verschillende types telefoons uit het eerste decennium van de 21e eeuw. Vandaag begin ik met de elegante clamshell telefoons.

Samsung E570

Ik was vroeger erg jaloers op een klasgenootje van mij die deze telefoon had! Deze klaptelefoon was de ‘ladyphone’, die in allerlei zachte kleurtjes en patroontjes te vinden was. Deze mooie telefoon was ook voorzien van een schermpje aan de buitenkant, waarop de standaard informatie als de tijd, batterij en of je een berichtje binnen kreeg te zien was.

Sony Ericsson Z530i

Hoewel Sony nog steeds mooie telefoons maakt (zie onze site!) zijn de klassiekers ook net zo goed om te zien. Mijn favoriet was altijd de Walkman serie, maar de clamshell-versie daarvan was niet het beste model. Bij Sony Ericsson was deze flip phone de baas van de klas op de middelbare school.

Motorola Razr V3

Als ik nu terug kijk naar deze telefoon snap ik nog helemaal waarom deze zo iconisch was. Het design dat heeel futuristisch was en dat de telefoon zo dun was, was eigenlijk nog niet zo gezien. De telefoon zelf was eigenlijk niet echt het beste, want wat ik me vooral kan herinneren was dat de batterij na een uurtje al leeg was, maar wat ziet hij er nog steeds vet uit.

Leuk feitje: Motorola heeft de Razr weer teruggebracht! Het is nu een klaptelefoon met een touchscreen en stiekem vind ik deze wel ook weer mooi. De telefoon is nu nog 1600 (!) euro en misschien nog niet het beste wat je met een flip phone met touchscreen kan krijgen, maar hopelijk komt hier in de toekomst nog verandering in.

 

Had jij vroeger een clamshell telefoon? Wat was jouw favoriet? Laat maar weten in de reacties!


0 reacties

Geen reactie

Reageer