Skip to main content
Antwoord

Ben Kind met twee accounts

  • August 9, 2025
  • 2 reacties
  • 66 keer bekeken

Ik heb sinds 2 jaar een Ben abonnement. Sinds kort heb ik ook mijn zoon een abbo gegeven. Die staat op mijn naam maar niet op hetzelfde account als de mijne. Nu probeer ik Ben Kind in te stellen en dat lukt niet. Als ik de aanwijzingen op https://www.ben.nl/kind volgt krijgt mijn kind mijn abbo te zien. Logisch, want het is mijn abbo in mijn Ben app en daar wordt de QR code van gemaakt. Ik neem aan (al staat dat er niet bij) dat je moet inloggen in de Ben app met het account van het kind en dan de QR code moet maken.

Maar hoe moet dat dan met het inzien? In de Ben app (op iOS) kan ik niet switchen tussen accounts. Dan moet ik de app weggooien en opnieuw installeren. Dat is niet natuurlijk geen werkbare situatie om mijn eigen verbruik en dat van mijn zoon in de gaten te houden.

De helpdesk kon na een half uur in de wacht en na navraag doen alleen bovenstaande link toesturen. Daar heb ik niets aan. Moeten beide accounts gemerged worden? En hoe vraag ik dat dan aan? Of is er een andere oplossing?

Beste antwoord door Donavan

Hallo ​@breinonline,

Dank voor je duidelijke uitleg. Heel begrijpelijk dat je tegen deze beperkingen aanloopt bij het instellen van Ben Kind. Je hebt helemaal gelijk: als beide abonnementen op jouw naam staan maar onder verschillende accounts vallen, dan werkt het koppelen via de app niet zoals bedoeld.

Wat is de oplossing?

Om Ben Kind goed te kunnen gebruiken, moeten de abonnementen van jou en je zoon op één klantkaart staan. Dat betekent dat de accounts samengevoegd moeten worden. Dit kun je makkelijk regelen via mijn klantenservice.

ℹ️ Houd hierbij rekening met de volgende punten:

  • Na het samenvoegen wordt één e-mailadres gebruikt voor alle aansluitingen.
  • Alle gebruikers loggen in met dezelfde inloggegevens op de Ik Ben-omgeving.
  • Iedereen met een gekoppeld nummer heeft inzage in facturen en gebruiksgegevens van de andere nummers.
  • Gebruikers kunnen bundels wijzigen voor elkaar.
  • Het is niet mogelijk om per nummer een apart e-mailadres te gebruiken, alle communicatie gaat naar één centraal e-mailadres.

Als je akkoord bent met deze voorwaarden, kun je contact maken met klantenservice om de klantkaarten samen te voegen. Daarna kun je Ben Kind instellen zoals bedoeld, en heb je vanuit één account overzicht over beide abonnementen.

Groet,

Ben | Donavan

2 reacties

Donavan
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 11, 2025

Hallo ​@breinonline,

Dank voor je duidelijke uitleg. Heel begrijpelijk dat je tegen deze beperkingen aanloopt bij het instellen van Ben Kind. Je hebt helemaal gelijk: als beide abonnementen op jouw naam staan maar onder verschillende accounts vallen, dan werkt het koppelen via de app niet zoals bedoeld.

Wat is de oplossing?

Om Ben Kind goed te kunnen gebruiken, moeten de abonnementen van jou en je zoon op één klantkaart staan. Dat betekent dat de accounts samengevoegd moeten worden. Dit kun je makkelijk regelen via mijn klantenservice.

ℹ️ Houd hierbij rekening met de volgende punten:

  • Na het samenvoegen wordt één e-mailadres gebruikt voor alle aansluitingen.
  • Alle gebruikers loggen in met dezelfde inloggegevens op de Ik Ben-omgeving.
  • Iedereen met een gekoppeld nummer heeft inzage in facturen en gebruiksgegevens van de andere nummers.
  • Gebruikers kunnen bundels wijzigen voor elkaar.
  • Het is niet mogelijk om per nummer een apart e-mailadres te gebruiken, alle communicatie gaat naar één centraal e-mailadres.

Als je akkoord bent met deze voorwaarden, kun je contact maken met klantenservice om de klantkaarten samen te voegen. Daarna kun je Ben Kind instellen zoals bedoeld, en heb je vanuit één account overzicht over beide abonnementen.

Groet,

Ben | Donavan


  • Auteur
  • Ben op dreef
  • August 11, 2025

Dank Donovan, dan ga ik dat laten doen 😊