Skip to main content
Antwoord

Geen toegang tot de app en online omgeving BEN

• May 29, 2025
  • 4 reacties
  • 64 keer bekeken

BirgitVW

Eind juni ga ik over naar BEN, waarbij ik mijn huidige nummer behoud (dit is goedgekeurd). Ik kreeg een mail om een wachtwoord aan te maken voor de online omgeving van BEN en dat ik de app kan downloaden. Zo kan ik de status van overzetting en alles volgen. Het wachtwoord aanmaken met de gekregen gebruikersnaam is gelukt. Daarna volgt de noodzakelijke tweestapsverificafie. Hier kom ik dus niet verder en is er met geen mogelijkheid in te loggen. Het nummer van de nieuwe SIM van BEN staat hier vermeld, die ik dus niet ga gebruiken. Er staat bij dat je dit nummer altijd kan wijzigen, maar dat is dus niet zo, pas als je met dat nummer wat genoemd staat de tweestapsverificafie hebt gedaan. Dat is wel gek, want die wordt helemaal niet gebruikt. Ik ga er vanuit dat de overzetting eind juni gewoon goed gaat en ik ook via de mail op de hoogte wordt gehouden. Alleen dat er dan in de mail staat dat je alle voortgang online kan inzien, dat kan dus niet. Als het nummerbehoud voor eind juni al is goedgekeurd en het nieuwe nummer van de SIM kaart helemaal niet van toepassing gaat zijn, waarom wordt dit dan gebruikt om in te kunnen loggen? Nu is mijn abonnement nog bij mijn huidige provider, dus voor de omzetting naar BEN gaat de nieuwe SIM kaart van BEN uberhaupt niet in mijn telefoon. Ik zou toch graag willen inloggen in ds online omgeving, hoe is dit op te lossen? Ik ben vast niet de enige klant die het het huidige nummer behoudt. Groetjes, Birgit

Beste antwoord door Donavan

Hoi ​@BirgitVW,

Dank voor je uitgebreide toelichting, heel begrijpelijk dat dit verwarrend is. Goed dat je dit even vraagt!

Je kon op dat moment nog niet volledig inloggen in de Ik Ben-omgeving omdat je abonnement nog niet actief was. De tweestapsverificatie wordt pas geactiveerd zodra je aansluiting daadwerkelijk start. Tot die tijd kun je inderdaad slechts alvast een wachtwoord aanmaken en de app downloaden.

Zodra je nummer is overgezet en je Ben-abonnement actief is, wordt tweestapsverificatie automatisch na twee dagen ingeschakeld. Vanaf dat moment ontvang je de verificatiecode op je overgenomen nummer, dus niet op het tijdelijke nummer dat je nu ziet staan. Dat tijdelijke nummer is puur technisch en wordt vervangen zodra nummerbehoud is afgerond.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken: je wordt via e-mail en sms op de hoogte gehouden van de voortgang van je overstap. Zodra je abonnement actief is, kun je volledig gebruikmaken van de app en Ik Ben omgeving.

Groet,  
Ben | Donavan

4 reacties

• Ben nieuwsgierig
  • June 3, 2025

Ik heb hetzelfde probleem, heb je al een oplossing gevonden?

BirgitVW
  • Auteur
  • Ben op dreef
  • June 3, 2025

Ik heb hetzelfde probleem, heb je al een oplossing gevonden?

Ik heb helaas nog niks van Ben gehoord. Je komt er met geen mogelijkheid in zonder die tweestapsverificatie. Allr gegevens staan goed, dus ik denk dat Ben de enige is die nu het telefoonnummer aan kan passen. 

• Ben nieuwsgierig
  • June 3, 2025

Hmm ja dat denk ik ook dan inderdaad, bedankt voor je reactie! :) 

Donavan
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 18, 2025

Hoi ​@BirgitVW,

Dank voor je uitgebreide toelichting, heel begrijpelijk dat dit verwarrend is. Goed dat je dit even vraagt!

Je kon op dat moment nog niet volledig inloggen in de Ik Ben-omgeving omdat je abonnement nog niet actief was. De tweestapsverificatie wordt pas geactiveerd zodra je aansluiting daadwerkelijk start. Tot die tijd kun je inderdaad slechts alvast een wachtwoord aanmaken en de app downloaden.

Zodra je nummer is overgezet en je Ben-abonnement actief is, wordt tweestapsverificatie automatisch na twee dagen ingeschakeld. Vanaf dat moment ontvang je de verificatiecode op je overgenomen nummer, dus niet op het tijdelijke nummer dat je nu ziet staan. Dat tijdelijke nummer is puur technisch en wordt vervangen zodra nummerbehoud is afgerond.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken: je wordt via e-mail en sms op de hoogte gehouden van de voortgang van je overstap. Zodra je abonnement actief is, kun je volledig gebruikmaken van de app en Ik Ben omgeving.

Groet,  
Ben | Donavan