Skip to main content
Vraag

Tweestapsverificatie instellen lukt niet

  • February 26, 2025
  • 1 reactie
  • 41 keer bekeken

Ik wil de tweestapsverificatie instellen. Maar: deze simkaart zit ingebouwd in een alarmsysteem en ik kan daar dus geen SMS op ontvangen. Een ander nummer hiervoor gebruiken kan pas na inloggen mét tweestapsverificatie.

Telefonische reactie: tweestapsverficatie is door klantenservice uitgeschakeld, maar als ik dan inlogd ben, kan ik het niet activeren, laat staan met een ander nummer. En na 72 uur is de eis voor tweestapsverificatie weer aan.
Klantenservice via contactformulier lukt ook niet, want dan moet je eerst ingelogd zijn (inderdaad: dan eerst weer tweestapsverificatie instellen via SMS die niet ontvangen wordt...).
Hoe dit op te lossen?

1 reactie

Donavan
Moderator
  • Moderator
  • September 2, 2025

Hallo ​@elipeet 

Tweestapsverificatie is een verplichte beveiligingsmaatregel en kan niet permanent worden uitgeschakeld. Omdat je simkaart in een alarmsysteem zit en geen SMS kan ontvangen, is het inderdaad lastig om de verificatie te voltooien.

Een mogelijke oplossing is om tijdelijk een andere simkaart te gebruiken die wél SMS kan ontvangen, bijvoorbeeld een prepaid-simkaart van Ben of een ander toestel met een actief nummer. Zodra je bent ingelogd, kun je dan tweestapsverificatie instellen met dat alternatieve nummer.

Lukt dit niet, dan raad ik je aan om telefonisch contact op te nemen met mijn klantenservice. Zij kunnen je helpen om tijdelijk toegang te krijgen en samen met jou een passende oplossing te vinden.

Groet,

Ben | Donavan