Beste Ben,
Vorige week heb ik geprobeerd om mijn abonnement te verlengen.
Op zich ging alles goed totdat ik van Belsimppel de e-mail kreeg dat mijn aan vraag was geweigerd.
Verder zonder uitleg maar wel met een hint dat waarschijnlijk de kredietwaardigheid het probleem was.
Mijn eerste reactie was WTF!! ik ben al 2 jaar lang abonnee zonder problemen. Mijn huidige situatie is exact het zelfde als 2 jaar geleden toen ik een abonnement afsloot onder precies dezelfde voorwaarden als ik nu wou.
De tweede reactie was om even te kijken bij het BKR ook daar is niets vreemds te zien wat een weigering teweeg zou brengen. Nu begrijp ik dat er gebruikt wordt van 3rde partijen die een check uitvoeren nu ben ik benieuwd wat daar dan uitkomt. Want een simpele google zoektopdracht geeft een legio aan criteria w.o de buurt/ postcode. eerdere betalingsachterstanden op het adres enz.. Nu vind ik het sowieso vreemd dat er drie bedrijven zijn waar ik geen weet van had een beslissing over mij nemen en dat ik ge uitkomst niet weet. En als ik dit wil weten ik actie moet ondernemen en bij alle drie mijn gegevens moet opvragen.
Dat moet makkelijker kunnen lijkt mij. Bij deze hoe kom ik er achter wat of waar het probleem ligt?