Skip to main content

Te behouden nummer voor verkeerde aansluiting aangevraagd

 

Wanneer jij meer dan één aansluiting hebt dan komt het wel eens voor dat je per ongeluk nummerbehoud aanvraagt op de verkeerde aansluiting. Hoe kan je dit voorkomen?

Voordat het mobiele nummer wordt overgezet naar Ben wijs ik  jou er op twee momenten op dat het mobiele nummer op de juiste aansluiting moet worden aangevraagd.

1: Via Ik Ben en de Ben app kan je de aanvraag nummerbehoud indienen. Hier wordt jij met een duidelijke tekst erop gewezen dat het juiste (tijdelijke) mobiele nummer moet worden geselecteerd.
2: Nadat het mobiele nummer is aangevraagd en deze is aanvraag is goedgekeurd, dan ontvangt  jij een sms waarin vermeld wordt op welke aansluiting het nummerbehoud plaatsvind.

 

Wat als het te behouden nummer toch voor verkeerde aansluiting aangevraagd?

Nummerbehoud heeft nog niet plaatsgevonden

Wanneer het mobiele nummer nog niet is omgezet naar het te behouden nummer dan is het mogelijk om via de klantenservice de aanvraag nummerbehoud te annuleren. Nadat de annulering is doorgevoerd kun je opnieuw nummerbehoud indienen. Let wel op want de huidige aanbieder zal opnieuw een opzegtermijn in acht nemen!

Nummerbehoud heeft al plaatsgevonden

Helaas is het niet meer mogelijk om het mobiele nummer over te zetten naar de juiste aansluiting. Wij hebben er tenslotte al twee keer op gewezen dat het mobiele nummer op de juiste aansluiting moet worden aangevraagd. 

Geen reactie

Reageer