Beantwoord

bundel wijzigen niet mogelijk

  • 29 June 2021
  • 3 reacties
  • 464 keer bekeken

Goedemorgen Ben,

 

ik ben in 2019 een abbo bij jullie aangegaan via belsimpel.

Hierin zaten de volgende zaken:

100 + 500 MB Prijs: 7.50

Toestel prijs : 9 euro

Totaalprijs: 16.50

 

 

Ik heb tussentijds mijn abbo aangepast naar 200 MB en geen internet.

MIjn goedkoopste abbo kon destijds worden gezet op 15.60 overigens. Ik ben nu 2 euro duurder uit

Daarna eens aangepast naar onbeperkt bellen zonder internet.

NU wilde ik terug naar 100 minuten en 500 mb internet omdat dit een paar euro goedkoper is.
Helaas gaat dit niet. 
Hierop heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice. Daar wist men mij te vertellen dat de initiële abonnement vorm van 100 minuten en 500mb niet meer bestaat.

Dat is natuurlijk goed mogelijk echter, ik zit er nu aan vast dat ik dan maar het abbo voor onbeperkt moet blijven gebruiken welke duurder is.

Ik werd verwezen naar de algemene voorwaarden. Daar staat inderdaad te lezen dat Ben de abbo's eenzijdig mag wijzigen. Prima. Echter, er staat ook in dat Ben mij tijdig moet informeren wanneer een wijziging voor mij negatief uit pakt. 

Ik heb dus voor 24 maanden voor een minimaal van 100 minuten en 500mb afgesloten, omhoog en terug kon altijd staat er in het contract.

 

Omdat ik nu dus niet meer terug kan ben ik een paar euro duurder uit per maand. Ben heeft mij hierover niet geïnformeerd.

 

hier de stuk waarin volgens mij hetgeen staat dat ik hier boven getracht heb te omschrijven.

Graag hoor ik van Ben wat jullie met mij hierin kunnen regelen. Ik zeg liever niet op maar wil ook niet duurder uit zijn.

 

Ik heb het recht om jouw Abonnement of onderdelen daarvan eenzijdig te wijzigen als ik dit nodig vind voor mijn bedrijfsvoering. Ik kan bijvoorbeeld van mening zijn dat bepaalde abonnementsvormen niet meer passen bij de ontwikkelingen in de markt en techniek en/of onevenredig veel capaciteit van mijn systemen vergen. Als de wijziging voor jou niet voordelig is zal ik je tijdig informeren en de mogelijkheid bieden om je Abonnement op te zeggen. De mogelijkheid om op te zeggen geldt niet als de wijziging een gevolg is van een door de overheid vastgestelde regeling.

 

 

icon

Beste antwoord door Merve 5 July 2021, 09:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi @dikkedikkie! Ik kan me voorstellen dat je hier duidelijkheid in wilt. Ik help je graag verder. Door de inflatiecorrectie is de initiale waarde van jouw contract op dit moment 7,62 euro. Je kunt niet naar een goedkopere bundel dan dit wijzigen. De bundels waarmee je toen was begonnen bij Ben is inderdaad ook niet meer beschikbaar waardoor je niet meer terug kunt naar de bundels. In het stukje van de algemene voorwaarden worden er andere wijzigingen mee bedoeld zoals het uitfaseren van 2G. 

 

Op dit moment kan ik de bundels niet onder de initiële waarde wijzigen. Je kunt er wel voor kiezen om het abonnement te verlengen met de bundels die bij je past. Dat is namelijk de volgende maand al mogelijk.

Hoi, 

het is prima dat dat dan niet meer mogelijk is echter….

in de algemeen voorwaarden staat ook dat jullie de klant over wijzigingen zouden informeren mits deze nadelig uitpakken voor de klant.

Dat stukje mis ik dus want ik ben zeer zeker niet geinformeerd.

 

ls de wijziging voor jou niet voordelig is zal ik je tijdig informeren en de mogelijkheid bieden om je Abonnement op te zeggen.

 

Ik zou daarvoor graag een compensatie willen, ook al is dit maar een paar euro.

 

Mochten jullie mij volgens jullie wel geïnformeerd hebben verneem ik graag hoe.

Reputatie 5
Badge +6

Dat gaat over de wijzigingen die Ben zelf doet en niet over de bundelwijziging die je zelf uitvoert. Ik houd je ook altijd op de hoogte van alle aanbiedingen en acties. Dit doe ik via een nieuwsbrief die je per mail ontvangt. Daarnaast staat er tijdens een bundelwijziging ook: *Let op! Na de bundelwijziging kun je niet meer terug naar je oude bundels, als deze niet in mijn actuele aanbod staan. 

Reageer