Beantwoord

Custom DNS servers zorgen ervoor dat je kosten buiten de bundel maakt

  • 3 October 2023
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

  • Ben op dreef
  • 3 reacties

Een aantal dagen geleden heb ik op mijn telefoon NextDNS toegepast. Dit werkt helemaal top, totdat ik een berichtje van Ben kreeg dat ik buiten mijn bundel trad.

 

Hallo,

Je hebt je extra Ben Klantvoordeel MB's verbruikt. Vanaf nu gaat het verbruik uit je internetbundel. 

Groeten van Ben

 

Uiteraard ben ik binnen de EU (Nederland) en heb genoeg data over. (nb. ik ben de hele maand binnen de EU gebleven, Nederland, België en Duitsland)

 

 

Het gebruik maken van een andere DNS server zou toch niet moeten zorgen dat je buiten de bundel treed?

icon

Beste antwoord door Fatima 4 October 2023, 14:02

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @PKS_  Bedankt voor het openen van dit topic. Het lijkt erop dat NextDNS in dit geval niet helemaal kosteloos is?  Of heb jij naar een servicenummer of naar het buitenland gebeld?  Deze kosten vallen ook buiten de bundel namelijk. Je kan dit bij de klanteservice van NextDNS navragen zodat je precies weet of hier extra kosten aan verbonden zijn of niet. Mag ik jouw naam, adres, geboortedatum en 06-nummer via een privebericht? Dan kan ik met jou meekijken. Bedankt alvast! 

Hallo Fatima. NextDNS bied een gratis versie aan (die gratis blijft gedurende het gebruik).

Ik heb inderdaad op 19 september een 088 nummer gebeld (20 minuten lang). Als dit buiten de bundel valt, dan heb ik erg laat het bericht ontvangen over het buiten de bundel betreden (30 september).

Ik merk dat service berichten van Ben vaak laat of helemaal niet binnenkomen (ik was een hele dag in België en toch kreeg ik geen bericht dat ik daar was). Vervolgens aangekomen in Duitsland en daar vrij snel een bericht gekregen (welkom in ... )

Reputatie 4
Badge +1

Wat vervelend dat je het sms berichtje erg laat ontvangen hebt, dat hoort niet natuurlijk. Soms helpt het herstarten van je telefoon! Ik kan met jou meekijken of een reset van jouw simkaartinstellingen nodig is, ik kijk dan ook gelijk wanneer jij gebeld hebt en hoe laat jij dat smsje ontvangen hebt. Hiervoor ontvang ik graag jouw gegevens. Wat het buitenland betreft, ik geef jou als tip mee om zelf handmatig een Belgisch ( of ander EU land)  netwerk te selecteren via de instellingen van je telefoon. Het kan zijn dat jouw telefoon niet op '’automatisch netwerk selectie'’ staat ingesteld, en dit is niet handig wanneer jij in het buitenland bent.

Reageer