Goedemiddag,
Ik heb voor mijn zoon en dochter een aantal jaren geleden Ben-abonnementen afgesloten, omdat ze nog minderjarig waren.
Nu is mijn zoon inmiddels 19 jaar en wil met een ING-voucher een abonnement afsluiten bij Ben. In de aanbieding van de ING staat dat de aansluitkosten GRATIS zijn. Bij aanvraag nieuw abonnement met nummerbehoud, gaat het mis. Mijn zoon krijgt bericht dat het nummer niet meegenomen kan worden naar zijn abonnement. Reden wordt niet genoemd, maar zal komen doordat dit telefoonnummer nog op mijn naam staat.
Na bellen met de klantenservice, blijkt de enige oplossing te zijn: eerst het abonnement met de ING-voucher aanpassen en dan later via contractovername de gegevens omzetten naar mijn zoon.
Echter, dit gaat hem € 15,00 kosten, terwijl de ING-aanbieding GRATIS aansluitkosten beloofd.
Ik vind dit een zeer onterechte kostenpost van € 15,00. Zeker gezien het feit dat het niet mogelijk is om onder de 18 jaar een abonnement af te sluiten en je dus voor je kinderen altijd aan die € 15,00 contractovername-kosten zit.
Ben maakt nu leuk reclame voor “Ben kind”, waarmee kinderen leren omgaan met mobiele telefonie, maar laat Ben eerst eens leren omgaan met service richting alle ouders die jarenlang het abonnement voor hun kinderen betaald hebben en dan bij contractovername naar hun kinderen nog eens € 15,00 moeten betalen.
Ik hoop dat Ben op korte termijn een reactie kan geven.