Beantwoord

nummerbehoud en verlengen niet mogelijk

  • 22 December 2023
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Mijn man en ik zijn al.jaren bij ben. En tevreden. Echter wil mijn man nu een nieuwe telefoon omdat de andere niet meer werkt. De pixel 8 pro is niet tbij ben beschikbaar. Bij belsimpel wil hij dan het abonnement bij ben behouden, verlengen en afkopen. Echter mag dit niet. Belachelijk want we zijn tevreden over ben. Dus zo verliezen jullie dus gewoon klanten. Belachelijk dat hierin niets.mogelijk.is

icon

Beste antwoord door Fatima 22 December 2023, 14:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

@annettillema deze vraag komt zo vaak langs bij alle providers.

Belsimpel is een winkel die geheel zelfstandig opereert. Ben heeft hier geen invloed op. Je zult dit toch bij Belsimpel bespreekbaar moeten maken.

Ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar is het niet makkelijker (en op den duur voordeliger) de oude sok om te keren en eens te Googlen waar je de gewenste Pixel 8 Pro het voordeligst kunt aanschaffen? Zie hiertoe bijvoorbeeld de Pricewatch op Tweakers.net

 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @annettillema  Hartelijk dank voor het openen van dit topic. Wat tof om te lezen dat jullie al jaren klant zijn bij ons! 💐 Als Ben klant mag je het Ben abonnement ook gewoon verlengen via Belsimpel. Een groot aantal van onze klanten doen dit ook. Hoogstwaarschijnlijk is het in jullie geval niet mogelijk omdat er nog een vast abonnement loopt. In dit geval is het pas vier maanden voor het einde van een overeenkomt weer mogelijk om te verlengen met of zonder nieuwe telefoon. Bel mij anders op 0900 0401405 om dit na te kijken. Na 17 uur kan jij ons ook berichten via Messenger, X of de chat via www.ben.nl/service/contact 

Reputatie 3

Bedankt @Fatima daarvan was ik niet op de hoogte.

Dit klopt. Het contract zou pas over 1,5 maand opgezegd kunnen worden. Echter kan er bij andere providers dan afgekocht kan worden en dan alsnog een nieuw contract af worden gesloten. Wij zijn bereid om dit inderdaad af te kopen en wensen dan alsnog weer bij ben het contract te verlengen. Dit is echter onmogelijk...volgens ben. 

@RicoK uiteraard hebben we gekeken of deze telefoon ergens goedkoper te verkrijgen is. Echter zou deze dan €1050 voor een 512gb moeten zijn en die prijs wordt niet aangeboden... Dus een combi met abonnement is een paar honderd euro goedkoper. We balen er van dat ben ons niet kan helpen.

Reputatie 3

@annettillema ik stam denk ik nog uit het tijdperk, waarbij het léék alsof een toestel bij een abonnement goedkoper was, maar deze altijd aanzienlijk duurder was. Ik persoonlijk moet er niet aan denken om een telefoon te moeten ‘mee leasen’, omdat het dan wel een tijdje duurt, voordat je kan zeggen dat jij de eigenaar er van bent. En was er ook niet iets met een BKR-toetsing/-registratie omdat jullie toestel tot de duurdere klasse behoort?

Al vele jaren koop ik mijn toestellen los en neem ik een los sim only abonnement af.

Op deze manier is het míjn toestel en kan en mag ik er mee doen wat ik wil. 

Reageer