Skip to main content
Sticky

[01-08-2025] Problemen netwerk

• August 1, 2025
  • 10 reacties
  • 1433 keer bekeken
[01-08-2025] Problemen netwerk
Marciano
Administrator

[Update 18:57 uur] We zien dat de problemen met ons mobiele netwerk zijn opgelost en zullen dit nauwlettend in de gaten houden. We begrijpen dat deze netwerkproblemen vragen kunnen oproepen. Bij Odido bieden we één van de snelste en betrouwbaarste netwerken ter wereld. Toch kan er soms iets mee gebeuren. We doen er alles aan om je elke dag de ervaring te geven die je van ons mag verwachten. Onze oprechte excuses voor het ongemak dat je vandaag hebt ervaren.

Voor klanten die langer dan 12 uur last hebben gehad van de problemen op ons mobiele netwerk kijken we naar een compensatie. Na het weekend laten we jullie in dit topic weten waar én hoe jullie deze compensatie kunnen aanvragen. Voor nu wensen we iedereen een fijn weekend toe.

[Update 16:39 uur] De problemen met het mobiele netwerk in Noord Holland zijn ook opgelost. Kun je nog geen gebruik maken van het mobiele netwerk herstart dan je toestel.

[Update 16:17 uur] De problemen in Rotterdam zijn opgelost. Mocht je nog geen gebruik kunnen maken van het mobiele netwerk in de regio Rotterdam herstart dan je toestel. Voor de regio Noord Holland zijn we nog bezig met de oplossing, zodra er meer bekend is delen we dat hier in een nieuwe update.

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing voor de regio Noord Holland en de regio Rotterdam. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

10 reacties

Vanessa Bemond Bender

Lichtelijke paniek omdat ik niet betaald kon parkeren en nog steeds geen mobiel internet heb hoe lang gaat dit nog duren?.

• Ben ontwaakt
  • August 1, 2025

Please enable the roaming till the problem is resolved all other networks are forbidden right now though ! Mental!

Pamela Claessen

Nog steeds helemaal geen netwerk en internet. Kan dus niet bellen, gebeld worden en op 5g.. heel hinderlijk, wanneer is dit opgelost (regio Alkmaar)

Sandra Oosting
  • Ben nieuwsgierig
  • August 1, 2025

Heel de dag onbereikbaar,  geen internet voor gebruik navigatie.  Heel vervelend als taxi chauffeur zijnde.  

Graag zie ik een oplossing voor dit probleem.  Dit is de tweede keer al in korte tijd.  Tijd voor een ander netwerk? 

Dob de Dobbelaere

Zet regio ZEELAND (zeeuwsch - vlaanderen) er ook maar bij !!!

Niet even een bericht sturen (whatsapp) dat er iets niet in orde is. Al eerder gehad deze week en had vandaag belangrijke gesprekken.

En waarom niet eerder vandaag online melden dat er storing is. Er was niets te vinden tot later in de middag. Andere telefoons geprobeerd met sim-kaart, verderop gelopen met m’n telefoon.

En belangrijke gesprekken niet kunnen voeren.

Overigens al eerder dat gedoe gehad afgelopen week.

Overweeg over te stappen. Niet om storing, maar omdat er niets over gemeld werd de eerste uren.

Stefan de Klerk

Hallo,

Ik heb meer dan 12 uur geen bereik gehad vanwege deze storing. Derhalve hebben wij recht op compensatie. Ik zie graag een reactie daarover. 

Sandra Verweij
  • Ben nieuwsgierig
  • August 2, 2025

Na gister zo ongeveer de hele dag onbereikbaar te zijn geweest ,krijg ik nu weer de melding "alleen noodoproepen" " niet aangemeld bij netwerk" en weer onbereikbaar.Zijn er meer die vandaag ook weer problemen hebben?

• Ben nieuwsgierig
  • August 2, 2025

Ik zit al sinds gisterochtend zonder internet. Vet onhandig op vakantie. Man en zoon zitten ook bij Ben en zijn sinds gistermiddag wel weer online. Ik heb mijn mobiel al tig keer opnieuw opgestart, maar dat helpt niks. Abonnement gecheckt en ik heb nog ruim voldoende data tegoed. Hoe kan dat en hoe los ik het op?

Daniël van Riswijk

Ik heb nogsteeds geen internet hier in Overijssel. De hele dag al niet. Maandag ga ik op vakantie en ben ik afhankelijk van mijn navigatie. Mag toch hopen dat hij het dan wel weer doet. De 12 uur geen internet ben ik al ruimschoots voorbij inmiddels.