Beantwoord

4G bellen en Wifi mogelijk

  • 24 May 2021
  • 12 reacties
  • 907 keer bekeken

Wanneer komt er officieel 4g bellen en wifi bellen (VoLTE en Vowifi)? op het tweakers forum is er te lezen dat sommige gebruikers met Ben hier gebruik van kunnen maken: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1829177/last

Dit betekend dat het niet meer lang op zich laat wachten neem ik aan? Er is in ieder geval nog niks officieels geweest vanuit Ben.

icon

Beste antwoord door kameleon30 7 June 2021, 23:46

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Het is inderdaad al mogelijk om gebruik te maken van VoLTE en VoWiFi. Dit is nog niet gecommuniceerd naar mijn klanten omdat het nog niet bij iedereen was geactiveerd. Mocht je daar dus gebruik van willen maken, kun je dit proberen. Indien het bij jou niet werkt, hoor ik het graag. Dan maak ik hier een melding van.

Het is inderdaad al mogelijk om gebruik te maken van VoLTE en VoWiFi. Dit is nog niet gecommuniceerd naar mijn klanten omdat het nog niet bij iedereen was geactiveerd. Mocht je daar dus gebruik van willen maken, kun je dit proberen. Indien het bij jou niet werkt, hoor ik het graag. Dan maak ik hier een melding van.

Hier hebben we een toestel waar het niet werkt, betreft een galaxy a52 5G (net nieuw). De vorige toestel a5 2017 werkte dit afgelopen week wel (4g bellen en WiFi bellen). 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Providertech! Kun je de instellingen controleren?  

·         Bellen via 4G inschakelen op Android: ga naar Toestelinstellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Schakel daar de optie bellen via 4G in

Hoi @Providertech! Kun je de instellingen controleren?  

·         Bellen via 4G inschakelen op Android: ga naar Toestelinstellingen > Verbindingen > Mobiele Netwerken. Schakel daar de optie bellen via 4G in

Dat is het dus het punt, die optie komt überhaupt nu niet te voorschijn. Op het oude toestel wel. 

Reputatie 5
Badge +6

@Providertech Dat is vreemd. Voldoe je ook aan de voorwaarden? 

Voorwaarden om gebruik te kunnen maken van Bellen over Wi-Fi:

·         De mobiele telefoon heeft de juiste softwareversie.

·         Mobiele telefoon dient Bellen over Wi-Fi te ondersteunen. 

·         De klant heeft een actief 06-nummer.

·         De klant maakt verbinding met een Wi-Fi netwerk.

·         De klant is in Nederland (Bellen via Wi-Fi is niet mogelijk in het buitenland)

@Providertech Dat is vreemd. Voldoe je ook aan de voorwaarden? 

Voorwaarden om gebruik te kunnen maken van Bellen over Wi-Fi:

·         De mobiele telefoon heeft de juiste softwareversie.

·         Mobiele telefoon dient Bellen over Wi-Fi te ondersteunen. 

·         De klant heeft een actief 06-nummer.

·         De klant maakt verbinding met een Wi-Fi netwerk.

·         De klant is in Nederland (Bellen via Wi-Fi is niet mogelijk in het buitenland)

·         De mobiele telefoon heeft de juiste softwareversie.

Hoe weet ik of ik de juiste software versie heb? het is de laatste versie van mei.

·         Mobiele telefoon dient Bellen over Wi-Fi te ondersteunen. 

De A52 serie is een gloednieuwe serie, de a5 2017 de voorganger ondersteunde het ook. Bij andere providers wordt het gewoon ondersteunt op de a52 serie dus ja het wordt ondersteunt.

·         De klant heeft een actief 06-nummer.

Ja anders had ik dit topic natuurlijk niet geopend.

·         De klant maakt verbinding met een Wi-Fi netwerk.

Ja

·         De klant is in Nederland (Bellen via Wi-Fi is niet mogelijk in het buitenland)

Ja gewoon in Nederland.

 

Zoals ik al zei werkt 4G bellen ook niet, in ieder geval komt de optie niet te verschijn die er normaal wel moet zijn.

 

Voor het zelf inschakelen van VoWIFI kan je proberen *#*#869434#*#* in te typen in je dialer. Er zou dan een melding Vowifi carrier check is disabled bericht moeten komen. Dan kan je hem ook in je instellingen menu terug vinden.
Voor VoLTE hetzelfde alleen met *#*#86583#*#*

Ik gebruik wel een ander merk toestel, maar het is natuurlijk het proberen waard.

Voor het zelf inschakelen van VoWIFI kan je proberen *#*#869434#*#* in te typen in je dialer. Er zou dan een melding Vowifi carrier check is disabled bericht moeten komen. Dan kan je hem ook in je instellingen menu terug vinden.
Voor VoLTE hetzelfde alleen met *#*#86583#*#*

Ik gebruik wel een ander merk toestel, maar het is natuurlijk het proberen waard.

Helaas werkt dit dus niet voor Samsung telefoons, van de week een update gehad en het werkt nog steeds niet.

@Merve 

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Providertech @kameleon30,

Het zou kunnen dat het nog niet werkt omdat VoWifi nog niet te gebruiken is op elke telefoon. Hoe dit bij mij bekend is dat fabrikanten een update moeten uitvoeren waardoor wij als netwerk ook de mogelijkheid krijgen om deze functie te mogen gebruiken in de telefoons. Dit wordt in de komende maanden dus nog verder uitgerold, maar hier zijn geen specifieke data over bekend. Het rijtje telefoons waarbij het nu wel mogelijk is, zijn:

·Apple iPhone 6
·Apple iPhone 6S
·Apple iPhone 7
·Apple iPhone 7 Plus
·Apple iPhone 8
·Apple iPhone 8 Plus
·Apple iPhone 11
·Apple iPhone SE
·Apple iPhone SE (2nd generation)
·Apple iPhone X
·Apple iPhone XR
·OnePlus 8T
·OnePlus N10 5G
·Oppo A72
·Oppo Kunlun
·Samsung Galaxy A5 (2017)
·Samsung Galaxy S8
·Sony Xperia 5 II

Het zijn er dus helaas nog niet zoveel, maar er wordt aan gewerkt!

Zou ik ook maar eens gaan lobbyen bij xiaomi en Huawei. Ik weet van xiaomi dat ze er actief mee bezig zijn zoveel mogelijk providers toe te voegen.

 

Ik heb het op mijn Mi 10 5g ingeschakeld staan (VoLTE en VoWifi),maar werkt inderdaad ook nog niet helaas.

Hoi @Providertech @kameleon30,

Het zou kunnen dat het nog niet werkt omdat VoWifi nog niet te gebruiken is op elke telefoon. Hoe dit bij mij bekend is dat fabrikanten een update moeten uitvoeren waardoor wij als netwerk ook de mogelijkheid krijgen om deze functie te mogen gebruiken in de telefoons. Dit wordt in de komende maanden dus nog verder uitgerold, maar hier zijn geen specifieke data over bekend. Het rijtje telefoons waarbij het nu wel mogelijk is, zijn:

·Apple iPhone 6
·Apple iPhone 6S
·Apple iPhone 7
·Apple iPhone 7 Plus
·Apple iPhone 8
·Apple iPhone 8 Plus
·Apple iPhone 11
·Apple iPhone SE
·Apple iPhone SE (2nd generation)
·Apple iPhone X
·Apple iPhone XR
·OnePlus 8T
·OnePlus N10 5G
·Oppo A72
·Oppo Kunlun
·Samsung Galaxy A5 (2017)
·Samsung Galaxy S8
·Sony Xperia 5 II

Het zijn er dus helaas nog niet zoveel, maar er wordt aan gewerkt!

@Jolijn Vreemd, de a5 2017 en de galaxy S9/+ wordt hier wel op Ben ondersteund met vowifi en volte maar staan niet in het lijstje. Misschien loopt het lijstje achter?

Reputatie 3
Badge +7

@Providertech 

Dat zou kunnen als het je wel lukt op andere telefoons, maar ik ben ook afhankelijk van de informatie die ik door krijg achter de schermen. Dit is in ieder geval wat er voor nu bij mij bekend is, met de boodschap dat het wordt aangevuld. Sorry dat ik niet meer info heb op dit moment, maar hopelijk heb ik jullie wel een beetje kunnen helpen!

Reageer