Skip to main content

Beste Ben Community,

Ik heb een vraag over de 5g-netwerkdekking op mijn thuisadres. Ik heb een telefoon die geschikt is voor 5G en een 5G-abonnement bij Ben, maar ik merk dat ik thuis enkel een 4G-verbinding krijg.

Toen ik de dekkingskaart van Ben website raadpleegde en mijn postcode invoerde, zag ik dat mijn adres inderdaad geen 5G-dekking heeft. Wat ik niet begrijp, is dat mijn buren op een andere postcode, slechts een paar straten verder, wél 5G-dekking hebben volgens dezelfde kaart. Het lijkt me namelijk vreemd dat er binnen zo’n korte afstand een verschil in dekking is.

Graag wil ik weten waarom dit verschil bestaat en of er plannen zijn om 5G-dekking uit te breiden naar heel Nederland?

Alvast bedankt.

Hoi ​@Arash! Goed dat je hierover contact opneemt! Het verschil zit hem in de reikwijdte van de zendmast. Odido en daarmee ook Ben, heeft een landelijke dekking voor 5G. Dat wil zeggen dat op dit moment 90% 5G dekking heeft. Helaas heb ik geen inzicht in wanneer deze dekking verder uitgebreid gaat worden. 

Hoi Evelien24, bedankt voor je reactie. Je verklaring is duidelijk. Ik vind het jammer dat ik hierover van tevoren niet goed geïnformeerd ben voordat ik een abonnement afsloot bij Ben. Aangezien Ben precies weet waar in Nederland en in welke straten geen 5G-dekking is, zouden zij klanten hierover goed moeten informeren. Dit hoort bij een eerlijke en transparante service.

Hoi ​@Arash, daarin heb je zeker een punt en zal jouw feedback doorgeven. Mocht je jouw abonnement niet direct bij Ben hebben afgesloten, maar via een tussenpersoon, dan zou ik bij hun ook de feedback neerleggen. Zij hadden dan namelijk deze informatie moeten geven aan jou. Hou zeker www.ben.nl/dekkingskaart in de gaten. Daar kan je de dekking in de gaten houden, om te zien wanneer er in omgeving wel 5G beschikbaar komt.

Bedankt voor je feedback.

Reageer