Beantwoord

Abonnement automatisch overgezet naar 5G, maar 5G is niet zichtbaar?

  • 9 June 2024
  • 10 reacties
  • 120 keer bekeken

Hoi,

 

Ik kreeg van de week een mail van Ben dat mijn abonnement automatisch is veranderd van 4G naar 5G. Top. Alleen ik zie nog steeds het 4G logo rechtsboven.

 

Ik heb mijn toestel al herstart. De toegangspunten hersteld. Mobiel netwerk staat aan op automatisch 3G/4G/5G.

 

Wat kan ik nog meer doen? Ik heb een Samsung S24.

icon

Beste antwoord door Merve 13 June 2024, 09:14

Bekijk origineel

10 reacties

Ik heb dit ook met Iphone 12 pro.

Mijn vader heeft hetzelfde op zijn iphone se 2022. Toestel ook herstart maar zonder resultaat.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Sanders16 en @Lerak68! Wat vervelend dat jullie hier ook tegenaan lopen. Op dit moment hebben wij een storing met de weergave van het 5G logo. Sorry voor het ongemak💙

Het werkt inmiddels wel. Opgelost.

Reputatie 5
Badge +6

@Lerak68  Wat fijn dat het weer werkt. Mogen wij ook weten wat je hiervoor hebt gedaan? Of is dit vanzelf gaan werken?

Het begon vanzelf te werken.

Ik sta helaas nog op 4g+. Ik heb mijn toestel al eens herstart. Moet ik misschien iets bij toegangspunten wijzigen? Ik heb dit al eens teruggezet naar de standaardwaarden maar zonder resultaat.

 

De instellingen van mijn toegangspunt zijn:

 

APN: smartsites.t-mobile

MCC: 204

MNC: 16

Verificatietype: PAP

Type toegangspunt: default,supl

Protocollen: Ipv4

De andere instellingen zijn leeg.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @Sanders16 Wat balen dat je toestel geen verbinding maakt met mijn 5G-netwerk. Sinds vorige week heeft iedere klant toegang tot het 5G-netwerk, dus erg vervelend dat jouw toestel geen verbinding maakt met 5G. Om dit probleem op de lossen heb ik een aantal tips!

 

1: Allereerst wil ik je vragen om je telefoon even uit/aan te zetten. Hierdoor meld de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk en mogelijk is hiermee het probleem verholpen

 

2: Een andere oplossing kan zijn om de internet instellingen in jouw telefoon te resetten:

Samsung/ Oppo/ Android
Open de "Instellingen" app op je Android toestel > Selecteer "Verbindingen" > Kies "Mobiele netwerken" > Tik op namen toegangspunt > Tik op de drie puntjes in de rechterbovenhoek > Standaardinstellingen. Hiermee worden de APN-instellingen teruggezet naar de standaardinstellingen.

iPhone
Open de "Instellingen" app op je iPhone > Ga naar "Mobiel netwerk" > Tik op "Opties mobiele data " > Selecteer "Mobiel datanetwerk" > Scroll naar beneden en tik op "Reset". Hiermee worden de APN-instellingen teruggezet naar de standaardinstellingen.

 

3: Als dit het probleem ook niet oplost dan kun je het beste even je netwerkinstellingen resetten. Dit gaat als volgt:

Android
Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

iPhone
De netwerkinstellingen opnieuw instellen Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

 

Laat je mij nog even weten of dit geholpen heeft of niet? 😊.


 

5g werkt inmiddels bij mij. Ik heb niets veranderd aan de instellingen. Het had denk even tijd nodig.

@Sanders16 Fijn om te lezen dat het weer werkt!

Reageer