Onlangs overgestapt van T-mobile (Simpelste Sim-only) naar Ben. Was zeer tevreden over T-mobile netwerk, maar Ben had een voor mij aantrekkelijker aanbod, en maakt gebruik van hetzelfde netwerk... dus tja, die keuze was simpel!
Maar meteen na wisselen van SIM-kaart (identiek toestel en locatie), had ik slechts nog één en soms enkele streepjes bereik. Terwijl dat voordien altijd full-ontvangst was. Niet zo gek ook, want ik heb thuis een zichtverbinding met een T-mobile mast op +/- 500m afstand.
En nadien mis ik wel eens een telefoontje, vanwege onvoldoende bereik... Voorheen nooit last van... zeker niet in mijn woonplaats.
Netwerkkaart geeft dat op zich ook aan; 3G/4G Binnen en buiten zeer goed bereik. 2G buiten zeer goed, binnen goed.
Het lijkt er dus wel heel sterk op dat Ben-klanten door het T-mobile-netwerk op de één of andere manier toch anders behandeld worden dan T-mobile-klanten (afhandeling via andere antennes, o.i.d.).
Wie herkent dit?
Beantwoord
Ben netwerk wel exact hetzelfde als T-mobile netwerk?
Beste antwoord door Angelique
Hoi simmersnie, leuk dat je een tijdje terug hebt gekozen om een blauw abonnement te nemen! Hmm, uit jouw verhaal begrijp ik dat je het netwerk met de Ben simkaart niet optimaal is, en dat terwijl jij hetzelfde gebruik kunt maken van het T-Mobile netwerk als bijvoorbeeld en T-Mobile klant. Wij maken gebruik van het T-Mobile netwerk, waarbij jij als Ben klant ook voor de volledige 100% gebruik kunt maken van het netwerk. Als ik jouw bericht zo lees dan is dat niet helemaal hoe jij dit ervaart.
Ik wil je vragen om een melding te maken via de dekkingskaart zodat de technische dienst verder onderzoek kunt doen naar het bereik.
Ik wil je vragen om een melding te maken via de dekkingskaart zodat de technische dienst verder onderzoek kunt doen naar het bereik.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.