Skip to main content
Vraag

Ben sim functioneert slecht in Frankrijk

• August 24, 2025
  • 1 reactie
  • 14 keer bekeken

Patrick Ramone

Constant meldingen van geen internet, dit speelt sinds een paar maand, nieuwe telefoon gekocht, leek even goed te gaan naar helaas, soms is het een paar dagen goed maar zeker 5 van de 10 keer als ik van huis ga heb ik problemen om online/internet te krijgen. What to do? 

1 reactie

Steyanie
Moderator
  • Moderator
  • August 25, 2025

Hoi ​@Patrick Ramone,

Een vakantie draait om genieten en ik kan me dan ook goed voorstellen, dat je niet tegen problemen met je abonnement aan wilt lopen. In het buitenland maak je gebruik van het netwerk van een lokale aanbieder. Daar heb ik niet altijd invloed op. Gelukkig kun je in veel gevallen het probleem zelf oplossen. Ik help je graag stap voor stap:

Stap 1: Controleer of dataroaming aanstaat
Zorg dat dataroaming is ingeschakeld op je mobiele telefoon. Dit is nodig om internet te gebruiken in het buitenland.

Stap 2: Controleer of het netwerk geschikt is voor internet
Ga naar de buitenlandpagina van Ben en kies het land waar je bent.
Bekijk of het netwerk waar je mee verbonden bent geschikt is voor (4G) internet.
Is dit niet het geval? Stel dan handmatig een ander netwerk in.

Stap 3: Controleer de instellingen van je telefoon
Doorloop de stap-voor-stap-instructie op mijn website om te controleren of je telefoon goed is ingesteld voor gebruik in het buitenland.

Stap 4: Controleer of er een blokkade actief is
Het kan zijn dat er een blokkade op je abonnement staat. Hierover heb ik je dan een e-mail  of sms gestuurd.

Gebruikslimiet bereikt? In de e-mail die ik heb gestuurd lees je hoe je de blokkade kunt opheffen.
Binnen de EU: Heb je je internetbundel verbruikt? Dan is mogelijk MB Pauze ingeschakeld.
Buiten de EU: Bij een verbruik van € 60,00 aan internet wordt je simkaart automatisch geblokkeerd voor mobiel internet.

Stap 5: Controleer de algemene netwerkinstellingen
Helpen de bovenstaande stappen niet? Controleer dan ook de algemene instellingen van je telefoon. In dit stappenplan vind je extra tips om het probleem op te lossen.

Nog steeds geen internet?
Neem dan contact op met mijn klantenservice. Ik help je graag verder.

Lieve groet,

Steyanie