Einde tijdperk MMS

  • 2 January 2019
  • 4 reacties
  • 622 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +12
Veel aanbieders zijn gestopt of stoppen in januari met het ondersteunen van MMS. Dit betekent dat wanneer je een MMS verstuurt, deze dan niet bij iedereen aankomt. Om deze reden heb ik besloten om tegelijkertijd met een aantal andere providers vanaf 1 januari 2019 het versturen en ontvangen van een MMS niet langer te ondersteunen.

SMS blijft!
Een SMS versturen blijft natuurlijk wel gewoon mogelijk. Wil je toch graag een bericht versturen met een foto, video of emoji? Dan doe je dit eenvoudig via WhatsApp of Facebook Messenger. Mocht jouw telefoon van een SMS een MMS maken dan krijg je vanaf januari een foutmelding.

Een MMS is het versturen van een SMS met een video, afbeelding of als een sms langer is dan 160 tekens.

4 reacties

Wietske,
Klopt niet helemaal wat je schrijft:
  1. indien BEN opeens hiermee stopt (service minder) verwacht ik een algemeen lager tarief of in ieder geval bericht over afschaffing hiervan
  2. Per jan 2019 afgeschaft....is gek daar ik mijn 1e en schijnbaar laatste MMS-je verstuurd heb op 31-12-2018 rond 23:45 uur
  3. Ik kreeg geen foutmelding terug; bericht is weldegelijk niet aangekomen
vr.gr. Edwin
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Gijsen, wij hebben elkaar ook al eerder gesproken via dit topic. Ik kom graag via dit topic terug op jouw gestelde vragen:
  1. Het klopt inderdaad dat wij sinds 1 januari 2019 geen MMS-dienst meer aanbieden. Sinds 1 juli 2017 is KPN al gestopt met deze dienst en sinds dit jaar zijn wij hier samen met T-Mobile en Vodafone mee gestopt. Op dit moment wordt deze dienst alleen nog door Tele2 ondersteund, wat inhoudt dat er alleen nog onderling door Tele2 klanten kan worden ge-MMS't.
  2. Het versturen van een MMS was inderdaad vorig jaar nog wel mogelijk
  3. Wanneer je een MMS verstuurt dan hoor je een foutmelding te krijgen. Verstuurde MMS-berichten komen inderdaad niet meer aan bij ontvangers.
Mocht je nog verdere vragen hebben, dan hoor ik dat graag.
Hoi Wietske,
Dank voor je "antwoord". Eigenlijk geen enkel antwoord op mijn 3 punten, maar dat geeft niet. Ik ken de alternatieven. Probleem is dat ik dacht iets leuks gestuurd te hebben en dat dan niet aankomt. BEN, STUUR DAN EEN FOUTMELDINSBERICHT zou ik dan toch willen stellen. Dat is mijn ergernis...bereid als organisatie een verandering goed voor, test het...of hadden de IT-ers het "geregeld"?
Greetings, Edwin
Reputatie 5
Badge +9
Hi Edwin. Ik begrijp uit jouw bericht dat je niet tevreden bent met het antwoord van mijn collega Wietske. Je abonnement zal in kosten niet omlaag gaan omdat we de MMS functie niet langer gebruiken. Zoals je zelf al aangaf heb je op de 31e jouw eerste MMS verstuurd, dit is dan ook de reden dat providers stoppen met dit aanbieden. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom jouw MMS niet is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent, en ik had dit ook graag verder voor je onderzocht. Echter is de MMS dienst inmiddels al opgeheven en kan ik hierin geen onderzoek meer verrichten, sorry daarvoor. Zijn er nog andere dingen die ik voor je kan doen?

Reageer