Beantwoord

gebeld worden door onbekende nummers

  • 16 April 2020
  • 5 reacties
  • 403 keer bekeken

Al sinds maanden wordt ik bij vlagen veel gebeld door onbekende nummers.

Aanvankelijk waren het buitenlandse nummers van over de hele wereld.

De laatste tijd betreft het Nederlandse nummer met netnummers van alle mogelijke plaatsen in Nederland. Ik vind die nummers ook niet terug op wieheeftgebeld.nl en ook niet met omgekeerd telefoonnummer zoeken. Van een keer of vijf per dag kijk ik al niet meer op. Ik blokkeer ze gelijk, maar het gaat al zo lang door dat ik me zorgen begin te maken hoeveel nummers ik eigenlijk op mijn smartphone kan blokkeren. Bel me niet register biedt hier ook geen enkele soelaas voor.

Wat is dit voor ongein?

icon

Beste antwoord door Merve 17 April 2020, 09:58

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Cornelis Timmer! Wat vervelend dat je wordt lastig gevallen door verschillende nummers. Ik kan me voorstellen dat dit niet fijn is. Helaas kunnen wij vanuit Ben niet veel hieraan doen.Het enige wat wij kunnen doen is adviseren om deze nummers te blokkeren of een nieuw nummer te nemen. Ik hoop dat je hiermee verder kunt. Mocht je nog andere vragen of opmerkingen hebben, hoor ik het graag.

Dank je wel voor je reactie Merve.

Het is vreselijk irritant, vandaag al weer 2 te pakken één SMS en één via gemiste oproep. Ik neem al niet meer standaard de telefoon op. Die nummers zijn op internet door mij op geen enkele manier te achterhalen.

Ik weet niet of er een grens is aan het aantal nummers dat ik op mijn toestel kan blokkeren.

Een ander nummer nemen heeft natuurlijk ook veel nadelen, maar ik heb daar inderdaad al mijn gedachten over laten gaan.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Cornelis. Bedankt voor je reactie :relaxed:

Het lijkt mij ook een nare situatie. Ik had je graag een oplossing geboden, maar omdat het vaak verschillende nummers betreft kunnen wij dat niet traceren. Een nieuw nummer nemen heeft zeker nadelen, dat kan ik me ook goed voorstellen. Ik zou het misschien nog even aankijken. Misschien dat het net zoals het ineens begon, ook ineens stopt. Heb je misschien ooit jouw nummer ergens online gezet? 

Hallo Romy. Bedankt voor je reactie

De teller is vandaag weer wat verder opgelopen.

Ik doe net zoals zovelen bestellingen online. Een verplicht veld bij de bestel procedure is dan je telefoonnummer. Dat is het enige dat ik kan bedenken en dat ik dit nummer best al lang heb.

Heb overwogen een ander nummer te nemen, maar dan moet je dat weer aan je legitieme contacten doorgeven en aan instanties die het ook nodig hebben. Dat wil ik eigenlijk niet. Bij het plaatsen van bestellingen online heb ik overwogen om in het telefoonnummer veld dan maar 0612345678 op te geven, maar als er dan wat met je bestelling of bezorging afgestemd moet worden zit je ook daar weer mee.

Heb de vlog over Wangiri waar Merve naar verwijst ook gelezen, had er nog nooit van gehoord. De boeven zijn onder ons.

Ik blijf het maar aankijken en blokkeren.

Met vriendelijke groet,

Cornelis Timmer

Reputatie 5
Badge +9

Hi Cornelis. Ja, het is goed dat je niet opneemt en de nummers blokkeert, maar leuk is inderdaad anders. Jammer genoeg is de Wangiri fraude erg toegenomen de laatste jaren. Gelukkig laat je je niet gek maken. Maar heel goed te begrijpen dat je er gek van wordt, maar liever geen nieuw nummer wilt nemen.

 

Ik kan me niet voorstellen dat jouw nummer invullen bij een webshop deze gevolgen heeft gehad, ik denk dan eerder dat ze jouw nummer random hebben gevonden. Ik vind het heel naar voor je, mocht er vanuit Ben een oplossing komen zullen wij dit op de website gaan vermelden. Voor nu kun je inderdaad blokkeren en blijven aankijken :disappointed_relieved:

Reageer