Beantwoord

Geen 5G verbinding

  • 17 November 2023
  • 16 reacties
  • 129 keer bekeken

Sinds twee weken heb ik geen verbinding meer met 5G. Wat ik ook doe aan instelling op mijn S22, de verbinding wordt niet gemaakt. Met de klantenservice al reeds gekeken naar de instellingen van mijn abonnement, maar daar lijkt alles goed te staan. Ook de nieuwe apn verbinding opgezet, dus nu weet ik het niet meer. Graag hulp.

icon

Beste antwoord door Wouter1508 21 November 2023, 20:52

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Wouter1508  Bedankt voor het openen van dit topic!  Ik help jou graag verder. Wat ontzettend balen dat jij al twee weken geen 5G ontvangt. Jij hebt dus als ik het goed begrijp al de APN instellingen goed gezet via het topic problemen met 5G?  Kan je naar www.ben.nl/toestelhulp gaan en hier de andere instellingen ook nakijken?  Mocht echt niks helpen wil ik jou vragen een kruistest te doen, dan stop je je Ben simkaart in een andere telefoon om te kijken of je dan wel 5G ontvangt. Mag ik via een privebericht alvast jouw achternaam, postcode en huisnummer, e-mailadres, geboortedatum en 06-nummer hebben om het een en ander voor jou na te kijken?  Bedankt alvast! 

Bedankt voor de reactie. Ik heb betreffende gegevens gedeeld via een privebericht. In de kruistest kwam naar voren dat ik wel 5G had op een Sony Experia 10V, maar niet op een Samsung A33 (en mijn eigen S22). Het lijkt erop dat er wat mis gaat in de Samsung telefoons. Terwijl alle instellingen wel juist zijn aangebracht en op actief staan. De A33 is een geheel nieuw toestel trouwens. 

Mvg

Reputatie 4
Badge +1

Hartelijk dank voor je gegevens @Wouter1508  Ook bedankt dat je een kruistest gedaan hebt met je Ben simkaart. Ik heb eerder al een reset gedaan op jouw simkaartinstellingen. Kan jij je telefoon helemaal uit en weer aanzetten en kijken of jij dan wel 5G ontvangt? Mocht dit niet geholpen hebben wil ik jou vriendelijk vragen om alle stappen uit de mail die ik net gestuurd heb goed door te nemen. Ik hoop dat dit zal helpen om de Samsung alsnog aan de praat te krijgen. Alvast hartelijk dank voor je medewerking!

Hallo,

Toevallig heb ik hetzelfde probleem met mijn S22 sinds 2 weken. Ik maak gebruik van dual sim en als ik overschakel naar de KPN simkaart werkt 5G wel (van KPN). Zodra ik terugga naar de BEN simkaart, dan werkt 5G niet meer, ondanks dat ik dat wel ingesteld heb in de instellingen. 

Voorheen werkte het wel altijd. Wat kan ik doen om het op te lossen?

Hartelijk dank voor je gegevens @Wouter1508  Ook bedankt dat je een kruistest gedaan hebt met je Ben simkaart. Ik heb eerder al een reset gedaan op jouw simkaartinstellingen. Kan jij je telefoon helemaal uit en weer aanzetten en kijken of jij dan wel 5G ontvangt? Mocht dit niet geholpen hebben wil ik jou vriendelijk vragen om alle stappen uit de mail die ik net gestuurd heb goed door te nemen. Ik hoop dat dit zal helpen om de Samsung alsnog aan de praat te krijgen. Alvast hartelijk dank voor je medewerking!

Beste,

Helaas heeft de reset en alle stappen in de mail niet geresulteerd in een resultaat. Ik blijf alleen maar 4G ontvangen. Net even zoals @Larrezz91 aangaf met de simkaart van mijn vrouw geprobeerd en die verbind wel met 5G. Wat kan een oplossing zijn?  

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Larrezz91 , wat vervelend zeg! 

Ik zie dat er op jouw simkaart nog geen reset gedaan was, hopelijk helpt dat wel met het verbinding maken met het 5g netwerk.

Zou je de telefoon even uit en aan kunnen doen en de instellingen controleren? Ik hoor graag of het hierna wel lukt connectie te maken met het netwerk. 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Wouter1508, wat vreemd dat het met een andere simkaart wel lijkt te lukken.

Ik heb je dan ook een vervangende simkaart toegestuurd. Zodra je deze in huis hebt ontvangen kan je hem in je IkBen omgeving activeren.
Laat je even weten of het met deze vervangende simkaart wel lukt verbinding te maken met het 5g netwerk? 

 

 

 

Hi Shaira,

Dank voor je bericht. Bij mij werkt het weer, top! 

Groet Lars 

 

Goedemiddag @Larrezz91  Ontzettend fijn om van jou te horen dat jij inmiddels weer 5G ontvangt! 🙌🏼 Een hele fijne dag gewenst! 

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @Larrezz91  Ontzettend fijn om van jou te horen dat jij inmiddels weer 5G ontvangt! 🙌🏼 Een hele fijne dag gewenst! 

Goedemiddag, ik loop tegen het zelfde probleem aan heb heb ondertussen ook al van alles en nog wat geprobeerd. Wat was uiteindelijk de werkende oplossing?

Hi @Wouter1508, wat vreemd dat het met een andere simkaart wel lijkt te lukken.

Ik heb je dan ook een vervangende simkaart toegestuurd. Zodra je deze in huis hebt ontvangen kan je hem in je IkBen omgeving activeren.
Laat je even weten of het met deze vervangende simkaart wel lukt verbinding te maken met het 5g netwerk? 

Beste Shaira,

Vandaag de nieuwe simkaart binnen ontvangen en na deze geactiveerd te hebben en in gebruik genomen in mijn S22 heb ik weer 5G. Het vervangen van de simkaart heeft geholpen! Enorm bedankt voor de snelle en adequate hulp.

Mvg

Wouter

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Wouter1508   Ik ben ontzettend blij om te horen dat jij met de nieuwe simkaart weer 5G ontvangt! 🙌🏼 Hartelijk dank dat je dit nog even meldt! 🙏🏼

Ik wilde geen nieuwe topic openen, want er bestaan al diverse. 
Ook ik heb sinds een tijdje geen 5G meer. Dit heeft wel eerder gewerkt.

vandaag met de helpdesk telefonisch contact gehad, maar helaas was dat niet met het gewenste resultaat. Geloof niet dat men alle informatie beschikbaar had.

 

ik zie hier wel vele positieve resultaten.

Alle instellingen staan goed, alles gerest aan mijn kant. Ook netwerk storingen gecontroleerd. Alles zou moeten werken. Maar al een tijdje geen 5G meer.

 

kan hier iemand mij wel helpen.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Ries! Leuk dat je er bent. Minder leuk dat je ook problemen ervaart met 5G. Heb je ook alle stappen gevolgd die in dit topic staan? 

Hoi @Ries! Leuk dat je er bent. Minder leuk dat je ook problemen ervaart met 5G. Heb je ook alle stappen gevolgd die in dit topic staan? 

 

Dat heb ik natuurlijk zeker gedaan. Dat is ook wat ik (probeerde) aan te geven met alle instellingen staan goed. Alles gereset aan mijn kant. 

Reputatie 4
Badge +1

Goed om te horen dat je de instellingen op je telefoon hebt nagekeken en alles goed staat @Ries  Ik ontvang dan graag via een privebericht jouw achternaam, postcode en huisnummer, geboortedatum en 06-nummer om het verder na te kijken. Hartelijk dank alvast! 

Reageer