Skip to main content
Vraag

geen netwerk in Italie

  • June 1, 2025
  • 2 reacties
  • 44 keer bekeken

Mijn vrouw heeft geen netwerk in Italië. Klantenservice gebeld, alle mogelijke stappen doorlopen maar niks werkt. Uiteindelijk een nieuwe ESIM laten installeren en activeren, heeft 10 minuten geholpen. Daarna wederom service verdwenen. Alsof er aan de kant van BEN iets wordt geblokkeerd. Ontzettend jammer dat er aan jullie kant zo laks wordt gereageerd op hulpvraag. Onbereikbaar en als je dan toch iemand te spreken krijgt dan wordt je niet serieus genomen. Op dit Forum terecht gekomen, en ik schrik van de hoeveelheid problemen in het buitenland. Misschien toch maar eens op de site vermelden dat jullie GEEN service in het buitenland aanbieden. Benieuwd of jullie het via deze weg wel gaan oplossen. Hoe zouden jullie het zelf vinden om zonder enige verbinding in het buitenland te verblijven ?

2 reacties

Steyanie
Moderator
  • Moderator
  • August 20, 2025

Hoi ​@SB1992 ,

Wat vervelend dat je vrouw problemen heeft (gehad) met haar Ben simkaart in het buitenland. In het buitenland maak je gebruik van het netwerk van een lokale aanbieder. Daar heb ik niet altijd invloed op. Gelukkig kun je in veel gevallen het probleem zelf oplossen. Ik help je graag stap voor stap:

Stap 1: Controleer of dataroaming aanstaat
Zorg dat dataroaming is ingeschakeld op je mobiele telefoon. Dit is nodig om internet te gebruiken in het buitenland.

Stap 2: Controleer of het netwerk geschikt is voor internet
Ga naar de buitenlandpagina van Ben en kies het land waar je bent.
Bekijk of het netwerk waar je mee verbonden bent geschikt is voor (4G) internet.
Is dit niet het geval? Stel dan handmatig een ander netwerk in.

Stap 3: Controleer de instellingen van je telefoon
Doorloop de stap-voor-stap-instructie op mijn website om te controleren of je telefoon goed is ingesteld voor gebruik in het buitenland.

Stap 4: Controleer of er een blokkade actief is
Het kan zijn dat er een blokkade op je abonnement staat. Hierover heb ik je dan een e-mail  of sms gestuurd.

Gebruikslimiet bereikt? In de e-mail die ik heb gestuurd lees je hoe je de blokkade kunt opheffen.
Binnen de EU: Heb je je internetbundel verbruikt? Dan is mogelijk MB Pauze ingeschakeld.
Buiten de EU: Bij een verbruik van € 60,00 aan internet wordt je simkaart automatisch geblokkeerd voor mobiel internet.

Stap 5: Controleer de algemene netwerkinstellingen
Helpen de bovenstaande stappen niet? Controleer dan ook de algemene instellingen van je telefoon. In dit stappenplan vind je extra tips om het probleem op te lossen.

Nog steeds geen internet?
Neem dan contact op met mijn klantenservice. Ik help je graag verder.

 

Lieve groet,

Steyanie


  • Auteur
  • Ben op dreef
  • August 20, 2025

Zo lekker snelle reactie van jullie! Chapeau. 2 maanden later een reactie, dus zo serieus nemen jullie je klanten? Jullie tonen echt heel weinig respect.  

Uiteraard zijn de stappen die jij hebt genoemd allang uitgevoerd, en hebben we ook contact gehad met de klantenservice, maar daar werden we niet serieus genomen. 

Inmiddels hebben we zelf de beste oplossing voor dit probleem gevonden: we zijn overgestapt naar een andere provider die wel in staat is om de beloofde service (met name in het buitenland) te leveren en goed met zijn klanten communiceert.

BEN erg teleurgesteld