Skip to main content
Antwoord

iMessage en FaceTime activeren werkt niet

• July 18, 2025
  • 9 reacties
  • 213 keer bekeken

Overgestapt van Vodafone naar Ben. Helaas werkt het activeren van iMessage en FaceTime niet op mijn iPhone 14pro. Contact gehad met Apple support en geëscaleerd naar senior. Blijkt niet bij Apple te liggen, maar bij netwerk van Ben/Odido. 
Zie topics op Odido community: https://community.odido.nl/diensten-en-services-563/probleem-met-imessage-en-facetime-niet-verholpen-03-07-2025-377323?tid=377323&fid=563

Waarschijnlijk moeten meer mensen dezelfde storing ondervinden. Daarom nu ook op Ben community deze topic gezet. 
Ga straks contact opnemen met de klantenservice van Ben  

Beste antwoord door Donavan

Hoi ​@JPPASSEN 
Dank voor je bericht en het delen van je ervaring , heel vervelend dat iMessage en FaceTime niet geactiveerd kunnen worden na je overstap naar Ben.

Wil je mij  een privébericht sturen met je gegevens (als je dat nog niet hebt gedaan)? Stuur me dan ook verse voorbeelden waar je de verificatiecode aanvraagt (met datum en tijdstip). Dan kijk ik dit graag voor je na en zorg ik dat je zo snel mogelijk gebruik kunt maken van iMessage en FaceTime.

Groet,  
Ben | Donavan

9 reacties

• Auteur
  • Ben op dreef
  • July 18, 2025

• Auteur
  • Ben op dreef
  • July 18, 2025

Contact gehad met klantenservice. ‘Ik ga er een melding van maken ‘. Jammer dat je niet gelijk kan escaleren…

Donavan
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 18, 2025

Hoi ​@JPPASSEN 
Dank voor je bericht en het delen van je ervaring , heel vervelend dat iMessage en FaceTime niet geactiveerd kunnen worden na je overstap naar Ben.

Wil je mij  een privébericht sturen met je gegevens (als je dat nog niet hebt gedaan)? Stuur me dan ook verse voorbeelden waar je de verificatiecode aanvraagt (met datum en tijdstip). Dan kijk ik dit graag voor je na en zorg ik dat je zo snel mogelijk gebruik kunt maken van iMessage en FaceTime.

Groet,  
Ben | Donavan

• Auteur
  • Ben op dreef
  • July 18, 2025

Wie het heeft geregeld weet ik niet. De helpdesk of Donavan…
Maar in ieder geval werkte het plotseling weer. Ik dacht vandaag rond 16:30 ik ga het nog even proberen, en de activatie is gelukt!  Heel erg bedankt !! 

(in de bijlage toch nog een paar screenshots gezet… )

Ik zal het issue ook even bij Apple afmelden.

• Ben nieuwsgierig
  • July 25, 2025

Hier hetzelfde probleem na een overstap van Odido naar Ben afgelopen woensdagochtend.
Lukt niet meer om iMessage en FaceTime te activeren op het mobiele nummer.

Van alles geprobeerd (alle stappen van Apple zoals restarts, resetten van netwerkinstellingen) maar niks werkt.

Ook SMS’jes voor verificatie van Microsoft ontvang ik niet meer.

SMS versturen en ontvangen naar andere 06-nummers lukt mij wel gewoon.

Kan iemand van Ben naar mijn nummer kijken? Lijkt iets fout te gaan bij Ben… .

Alvast bedankt!

• Ben nieuwsgierig
  • July 25, 2025

Donavan
Moderator
  • Moderator
  • July 28, 2025

Hoi ​@MBAM,

Wat je beschrijft, kan te maken hebben met een blokkade op het ontvangen van sms-berichten van derde partijen. Dit zijn berichten die nodig zijn voor de activatie van diensten zoals iMessage, FaceTime en verificatie bij accounts zoals Microsoft. 

Vanuit veiligheidsoverwegingen staat deze blokkade bij sommige aansluitingen standaard aan. Gelukkig kunnen we dit op verzoek gewoon voor je opheffen daar doen we niet moeilijk over.

Wil je mijn klantenservice even een privébericht sturen met je gegevens (als je dat nog niet hebt gedaan)? Dan kijk ik dit graag voor je na en zorgen we dat je weer sms’jes van derde partijen kunt ontvangen.

Groet,  
Ben | Donavan

• Ben op dreef
  • September 10, 2025

Ik heb al langer hetzelfde probleem op mijn iPhone. Activeren iMessage en FaceTime lukt niet op mijn Ben nummer. Ik kan alleen maar kale sms’jes sturen en ontvangen. Bij Instellingen/Apps/FaceTime staat “Wachten op activering”. En voor mijn 06 nummer staat het een Sterretje dat blijft draaien, zie foto

Heeft voorheen jaren goed gewerkt. Graag hulp! Het moet iets te maken hebben met instellingen bij Ben.

• Ben op dreef
  • September 10, 2025

Ik heb al langer hetzelfde probleem op mijn iPhone. Activeren iMessage en FaceTime lukt niet op mijn Ben nummer. Ik kan alleen maar kale sms’jes sturen en ontvangen. Bij Instellingen/Apps/FaceTime staat “Wachten op activering”. En voor mijn 06 nummer staat het een Sterretje dat blijft draaien, zie foto

Heeft voorheen jaren goed gewerkt. Graag hulp! Het moet iets te maken hebben met instellingen bij Ben.

Lijkt nu opgelost na telefoontje met klantenservice Ben. Zoals elders ook beschreven netwerkinstellingen hersteld en na herstarten en bevestigen dat je iMessage en FaceTime wilt activeren is het nu goed.

gek, want had ik ook al eerder gedaan maar goed het werkt nu weer.