[Info] Activeren van 4G Basis

  • 13 October 2020
  • 0 reacties
  • 2177 keer bekeken
[Info] Activeren van 4G Basis
  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Op dit moment gebruik je mijn 2G- en 3G-netwerk en ik heb goed nieuws voor je! Als je een internetbundel en een 4G-telefoon hebt maak je vanaf volgende week gratis gebruik van 4G Basis! Dit wordt automatisch geactiveerd en je hoeft er zelf niets meer voor te doen!

Hieronder vind je meer informatie over dit nieuws en je kunt ook vragen stellen als reactie in dit topic!

 

Veelgestelde vragen
 

Wat is 4G Basis? 

Met 4G Basis heb je overal stabieler internet, omdat je gebruikmaakt van het 4G-netwerk. 4G is niet alleen stabieler dan 3G, de dekking is ook veel beter – zowel binnen als buitenshuis. Zo maak je optimaal gebruik van je internetbundel. Met 4G Basis heb je een maximale internetsnelheid van 14,4 Mbps download of 2 Mbps upload. 


Betaal ik extra voor 4G Basis? 

Nee, hiervoor heb je geen extra kosten.


Moet ik zelf nog iets doen? 

4G Basis wordt automatisch geactiveerd als je nu nog geen 4G bundel of 4G Extra Snel bundel hebt. Wel is het raadzaam om de instellingen van je telefoon te controleren. Bekijk hier hoe dit precies in zijn werk gaat. Als je bent verbonden met 4G zie je een 4G-icoontje boven in je scherm staan. 


Vanaf wanneer kan ik gebruikmaken van 4G Basis? 

Vanaf 26 oktober 2020 start ik met het activeren van 4G Basis. 4G Basis is gratis voor klanten zonder reguliere 4G bundel of 4G Extra Snel bundel. In de loop van diezelfde week kan iedereen gebruikmaken van het 4G-netwerk. Hiervoor heb je wel een geschikte 4G-telefoon nodig. 


Heb ik een nieuwe telefoon nodig? 

Wil je naast het 3G-netwerk ook gebruikmaken van het 4G-netwerk? Bekijk dan onderstaand stappenplan om zeker te weten of je een nieuwe telefoon nodig hebt. 

  1. Heb je een 4G-telefoon? 

Heb je een recente telefoon? Dan mag je ervan uitgaan dat je gebruik kan maken van het 4G-netwerk van T-Mobile. Bekijk de instructie hieronder om te checken of dat ook mogelijk is met jouw telefoon. 

  1. Aanbod bekijken 

Heb je een nieuwe mobiele telefoon nodig? Kies er in dat geval voor om bij mij een nieuw abonnement af te sluiten of een los toestel aan te schaffen. 

  1. Heb je nog vragen? 

Wil je meer uitleg over 4G Basis, je mobiele telefoon of heb je andere vragen? Stel dan je vraag op de Community


Kun je met je telefoon gebruikmaken van het 4G-netwerk? 

Ik heb veel verschillende telefoons beschikbaar. Volg deze stappen om direct achter de mogelijkheden te komen: 

  1. Ga naar de website willmyphonework.net 
  1. Vul bij Brand het merk en bij Model het type van je telefoon. Dit kun je meestal vinden in de handleiding of op de telefoon zelf. 
  1. Kies bij Country voor Nederland en bij Carriers voor T-Mobile. 
  1. Klik op Search
  1. Staat er alleen een vinkje bij 3G, dan is de telefoon helaas niet geschikt voor 4G. 


Wat is het verschil tussen 3G en 4G? 

Standaard zit je op het 3G-netwerk. 4G is niet alleen veel sneller en stabieler, maar de dekking is ook veel beter – zowel in huis als buitenshuis. Ik vind het belangrijk dat je optimaal gebruik kunt maken van je internetbundel en van het netwerk.


Wat als ik geen gebruik van 4G wil of kan maken?

In dat geval blijf je gewoon gebruikmaken van 2G en/of 3G. Omdat ik je graag een betere netwerkervaring wil bieden, adviseer ik je wel om je mobiele telefoon in te stellen voor 4G. Is je contractstermijn nog niet verlopen en heb je geen 4G-telefoon? Dan kun je via mijn Klantenservice ook een vroegtijdige vernieuwing van het contract aangaan en hierbij kiezen voor een 4G-telefoon. 


Kan ik naast het 4G-netwerk ook gebruik blijven maken van het 3G-netwerk? 

Jazeker, ik heb geen plannen om 3G te stoppen. 


Kan ik met 4G Basis ook gebruikmaken van de 4G bundel of 4G Extra Snel bundel? 

Uiteraard kun je ook van de 4G bundel of 4G Extra Snel bundel gebruik gaan maken. Dit kun je heel gemakkelijk zelf regelen door een bundelwijziging aan te vragen via Ik Ben of de Ben app. Goed om te weten: deze aanpassing kan niet meer ongedaan worden gemaakt. 


Kan ik met mijn 4G bundel of 4G Extra Snel bundel overstappen naar 4G Basis? 

Nee, dat is niet mogelijk. Wanneer je gebruikmaakt van de 4G bundel of 4G Extra Snel bundel, kun je niet (meer terug) naar 4G Basis. Heb je een 4G Extra Snel bundel? Dan heb je wel de mogelijkheid terug te gaan naar de 4G-bundel. 


Ik heb een Altijd’08 tariefplan met een onbeperkte internetbundel. Kan ik ook gebruikmaken van 4G Basis, de 4G-bundel of 4G Extra Snel? 

Als je een 4G-telefoon hebt, kun je ook gebruikmaken van 4G Basis. Wil je sneller internet? Dat kan ook. Hiervoor moet je wel een bundelwijziging aanvragen. Let op: hierbij komt de mogelijkheid tot onbeperkt internetten te vervallen. 


Wat is het verschil tussen wifi en mobiel internet? 

Wifi en mobiel internet zijn allebei draadloze netwerken. Het verschil zit ’m in wie het aanbiedt. Een wifiverbinding is bijvoorbeeld het lokale draadloze netwerk dat je thuis hebt. Ook zijn er op bijvoorbeeld stations vaak wifinetwerken beschikbaar. Wifi heeft een kort bereik (meestal een meter of tien) en is dus alleen lokaal bruikbaar. 

 

Mobiel internet is de verbinding die ik aanbied. Hiermee ben je niet afhankelijk van wifinetwerken, maar ben je overal bereikbaar. 


Hoe kan het dat mijn internet langzaam is, terwijl ik een 4G-verbinding heb? 

Een aantal factoren kan de internetsnelheid beïnvloeden: 

  • Het type mobiele apparaat dat je gebruikt. 
  • De drukte op het internet of op de internetpagina. 
  • Het aantal apps dat je tegelijkertijd gebruikt (hoe meer, hoe trager het mobiele internet). 
  • Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruikmaakt van het mobiele netwerk. 
  • De afstand tussen je mobiele telefoon en de zendmast. 
  • Obstakels, zoals muren en gebouwen, tussen je mobiele telefoon en de zendmast. 
  • Weersomstandigheden, zoals onweer.
  • Als je je bevindt in een snel voortbewegend voertuig.


Waarom schakelt mijn mobiele telefoon automatisch tussen 4G en 3G? 

Op de randen van het 4G-gebied kun je soms wel en soms geen 4G hebben. Als dit gebeurt, schakelt de mobiele telefoon automatisch over naar 3G. Zo heb je altijd bereik.

 

Ervaar je problemen doordat 4G soms niet beschikbaar is? Herstart dan de mobiele telefoon of schakel de vliegtuigmodus in en uit. 


Wat kan ik doen als ik nergens kan internetten? 

In de meeste gevallen kun je het probleem zelf oplossen. Wij helpen je daar graag bij: 

 

Stap 1: Controleer via jouw instellingen of je mobiele telefoon goed staat ingesteld voor mobiel internet.

Stap 2: Controleer bij jouw mobiele netwerk of 4G aan staat.

Stap 3: Het kan zijn dat ik een blokkade op je abonnement heb geplaatst. Hierover informeer ik je altijd via e-mail of sms. De reden hiervoor kan zijn:

  • Mogelijk heb je je gebruikslimiet bereikt. In de e-mail die ik je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade te verwijderen. 
  • Het kan zijn dat je je internetbundel hebt verbruikt en MB Pauze aanstaat. 

Stap 4: Bekijk op mijn dekkingskaart wat de dekking is: 

  • Is er een storing of worden er werkzaamheden uitgevoerd? Dan wordt in de meeste gevallen vermeld wanneer het probleem weer is verholpen. 
  • Is de dekking niet optimaal? Controleer dan even mijn dekkingskaart of er iets aan de hand is. Je kunt daar ook een melding indienen.

    Werkt het nog steeds niet? Laat het dan even hier op de Community weten!

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten in dit topic! We helpen je dan graag verder! :sunglasses:


0 reacties

Geen reactie

Reageer