[INFO] Per 1 juni 2021 is 2G niet meer beschikbaar

  • 6 January 2021
  • 4 reacties
  • 3344 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Goedemiddag allemaal,

Op 1 juni 2021 stoppen we met de ondersteuning van 2G op ons netwerk. Dit betekent dat telefoons die alleen een 2G-functionaliteit hebben geen bereik meer hebben. Vanaf 1 juni is het dan enkel nog mogelijk om verbinding op ons netwerk te maken met 3G, 4G of (in de toekomst) 5G. 

Heb je op dit moment een mobiele telefoon die alleen geschikt is voor een 2G-netwerk, dan is deze na 1 juni 2021 dus niet langer te gebruiken in combinatie met je huidige abonnement. Om te zorgen dat je bereikbaar blijft vanaf 1 juni 2021 is het dus belangrijk om over te stappen op een telefoon die 3G, 4G en/of 5G aan kan. 

In de webshop kun je kijken welke telefoons we aanbieden en welk abonnement erbij past. Op die manier blijf je ook na het uitzetten van 2G in de lucht! 

 

FAQ


Waarom stopt 2G?

Ik maak gebruik van het T-Mobile netwerk. 20 jaar geleden startte T-Mobile met het 2G-mobiele netwerk. 2G is een techniek die ervoor zorgt dat je kunt bellen, sms’en en (langzaam) internetten. De afgelopen jaren heeft T-Mobile haar netwerk steeds verder verbeterd: eerst naar 3G, daarna naar een supersnel 4G-netwerk en nu zelfs 5G. Om het netwerk nog beter te maken, stopt T-Mobile met de ondersteuning van het oude 2G netwerk.

 

Wat gebeurt er met 2G in het buitenland?

Ga je naar het buitenland, en biedt de provider in dat land alleen 2G? Geen probleem, dan kun je daar gewoon over het 2G-netwerk bellen, sms'en en internetten.

 

Heb ik een nieuwe mobiele telefoon nodig?

Bekijk onderstaand stappenplan om zeker te weten of je een nieuwe telefoon nodig hebt.

 

1. Heb je een 2G-telefoon?

Bekijk de lijst hieronder om te zien of jouw telefoon er tussen staat. Vanaf 1 juni 2021 werken deze niet meer op het T-Mobile netwerk waar ik gebruik van maak.

 

2. Aanbod bekijken

Heb je inderdaad een nieuwe mobiele telefoon nodig? Kies er in dat geval voor om bij mij een nieuw abonnement af te sluiten of een los toestel aan te schaffen. 

 

3. Simkaart controleren

De kans is groot dat je huidige simkaart niet meer past. Je kunt als klant zelf een vervangende simkaart aanvragen via Ik Ben of de Ben app

 

Deze telefoons werken alléén op 2G

  • Nokia 108
  • Nokia 105
  • Nokia 1000
  • Nokia 100
  • Nokia 3310 (2017)
  • Nokia 6300
  • Samsung E1270
  • Samsung GT-E1190
  • Samsung Pusha
  • Alcatel One Touch 1016Dv

Staat je telefoon er niet tussen?
Dat kan, Nokia bijvoorbeeld heeft zoveel verschillende modellen, dat ik daar niet makkelijk ja of nee op kan zeggen.

In dat geval kun je dit doen:

  1. Ga naar de website willmyphonework.net
  2. Vul bij Brand het merk en bij Model het type van je telefoon. Dit kun je meestal vinden in de handleiding of op de telefoon zelf.
  3. Kies bij Country voor Nederland en bij Carriers voor T-Mobile.
  4. Klik op Search
  5. Staat er alleen een vinkje bij 2G, dan is de telefoon helaas niet geschikt voor 3G/4G.

 

Mocht je naar aanleiding van deze wijziging nog vragen hebben, laat het dan in een reactie in dit topic weten. We helpen je dan zo snel mogelijk verder!


4 reacties

Ik maak gebruik van het T-Mobile netwerk. 20 jaar geleden startte T-Mobile met het 2G-mobiele netwerk. 2G is een techniek die ervoor zorgt dat je kunt bellen, sms’en en (langzaam) internetten. De afgelopen jaren heeft T-Mobile haar netwerk steeds verder verbeterd: eerst naar 3G, daarna naar een supersnel 4G-netwerk en nu zelfs 5G. Om het netwerk nog beter te maken, stopt T-Mobile met de ondersteuning van het oude 2G netwerk.

Nog 1 week dus, gaat Ben 5G beschikbaar maken voor haar klanten? 

 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Providertech! Goede vraag! Op dit moment wordt hier hard aan gewerkt. Helaas kan ik je nog niet vertellen of 5G beschikbaar wordt voor mijn klanten. Zodra het mogelijk is, houd ik je zeker op de hoogte via de community. 

Bij mij op mijn toestel na herstart opeens 5G rechts bovenin het scherm.
Ik maak gebruik van een Xiaomi Mi 10 met Miui 12.5.4 stable

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @kameleon30! We merken dat toestel merken uit andere landen vaker niet de juiste informatie tonen een 4G extra kan dan qua snelheid aangetoond worden als 5G terwijl Ben dit nog niet ondersteunt.

Reageer