Beantwoord

Internet gaat uit zodra ik bel

  • 3 February 2020
  • 9 reacties
  • 2849 keer bekeken

Wanneer ik bel of gebeld word, gaat direct het internet, 4G, uit. Er is geen sprake van slecht bereik, het is echt helemaal uit. Direct nadat ik het telefoongesprek beëindig, komt 4G weer keurig in de rechterbovenhoek te staan en heb ik dus weer internet.

Een tijd geleden heb ik dit probleem ook gehad, heeft BEN m’n simcard gereset en toen werkte het weer. Maar dit levert nu geen resultaat op.

Iemand enig idee??

Klantenservice via Messenger zegt tegen mij:

‘Het is voor jou dan helaas niet mogelijk te internetten terwijl je aan het telefoneren bent.’ 

Dat is natuurlijk de grootste nonsens of all times, want ik kan altijd internetten en bellen tegelijk. Vorige week kon het nog wel en nu niet meer???:rage:  

icon

Beste antwoord door Romy 12 February 2020, 14:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Heidi! Goede vraag die je hier stelt! Wij ondersteunen bellen met 4G netwerk (nog) niet. Hierdoor gaat jouw verbinding tijdens het bellen automatisch over naar 3G. Echter zou je nog wel gebruik moeten kunnen maken van het internet wanneer je aan het bellen bent. Kun je geen site of app laden wanneer je belt? Of gaat het enkel om het 4G teken?

Hoi Romy,
als er wel 3G was, zou ik niet mopperen. Er is echt helemaal niets. Ben ik thuis en gebruik ik Wifi, dan is het probleem er niet. De verbinding blijft bestaan wanneer ik bel en mijn telefoon maakt gebruik van de wifi-verbinding. Maar met data gaat het fout.
 

Reputatie 5
Badge +9

Wat onhandig. Kun je jouw netwerk eens handmatig instellen om te kijken of dit het verschil zal maken? 

wat bedoel je met netwerk handmatig instellen? Met iemand vd helpdesk via Messenger heb ik gecheckt wat er bij Mobiele data → mobieledatanetwerk stond. Daar stond iets wat niet klopte en nu wel. Maar het probleem is daarmee niet opgelost.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Heidi! Welk toestel gebruik je? Dan kijk ik even met je mee welke stappen je moet volgen!

iphone X

 

Reputatie 5
Badge +9

Je kan via instellingen> mobiel netwerk> netwerkselectie zelf het netwerk handmatig zoeken. Mocht dit niet werken vul dan via instellingen>mobiel netwerk>mobieldatanetwerk deze gegevens in. Ik hoor graag de uitkomst!

Nog geen oplossing.

Waar ik dit kan vinden in mijn telefoon, ik heb geen idee:
Profiel naam: Ben internet

  • Homepage (URL, startpagina): http://www.ben.nl
  • Naam toegangspunt (APN): Internet.ben
  • Netwerktype: IPv4
  • Proxy server adres: geen
  • IP adres apparaat: automatisch
  • Naam servers: automatisch
  • Beveiliging (security option): niet beveiligd
  • IP adres apparaat: automatisch
  • Verificatie:Normaal
  • Gebruikersnaam:geen (dus niets invullen)
  • Vraag om wachtwoord: nee
  • Wachtwoord: leeg (dus niets invullen)

De instellingen voor iOS staan al goed.

Wel zie ik dat bij Voorzieningen aanbieder staat T-Mobile Start. Geen idee hoe ik dat weg krijg.
Bij ‘Algemeen → Info’  staat als Aanbieder ook nog T Mobile NL 40.0

Reputatie 5
Badge +9

Hi Heidi! Bedankt voor jouw reactie! Je zou dit moeten terug kunnen vinden onder:

Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk.

Ik heb zelf ook de iPhone X en kom wanneer ik deze stappen volg in de instellingen om dit in te vullen. Is dit bij jou het geval? Zo niet, wat zie je dan wel?

Mocht bovenstaande niet lukken kun je dan eens jouw simkaart in een ander toestel uitproberen om te kijken of je dan ook tegen dit probleem aanloopt? Dan kan ik verder met je mee denken aan een oplossing!

Reageer