Beantwoord

Mobiel netwerk / APN instellingen buitenland

  • 3 August 2021
  • 3 reacties
  • 1267 keer bekeken

Goedendag, 

 

Gisteren ben ik in België aangekomen, maar ik kan geen verbinding maken met mobiel netwerk. Ik kan alleen op een WiFi netwerk maar geen mobiele data gebruiken of bellen.

Ik heb het idee dat het aan de APN verbinding ligt, dat daar iets in gewijzigd moet worden, maar het lukt me niet..

 

Graag ontvang ik de oplossing..!? 

icon

Beste antwoord door Jolijn 3 August 2021, 10:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @irepier!

Je kunt je netwerkinstellingen per toestel nakijken via deze link. Zo kun je zien of dit in jouw toestel klopt. Je bent echter in België wel afhankelijk van de lokale providers die een verbinding aanbieden. Ik kan je daarom ook aanraden om te wisselen van lokale provider om te zien of een ander netwerk wel werkt. Daarnaast zou je ook nog je netwerk naar 3G kunnen zetten in plaats van automatisch of 4G om te zien of je dan wel stabiel netwerk kunt ontvangen. 

Bedankt voor de reactie. Ik heb deze instellingen al gedaan op mijn telefoon welke te zien zijn in de link. 

Ik kan dan inderdaad wel een netwerk selecteren, maar hij zegt steeds dat het netwerk niet beschikbaar is. Dit heb ik bij alle verschillende netwerken geprobeerd (3 verschillende + 2G/3G/4G). Maar dat werkt allemaal niet. Vandaar dat ik zelf dacht aan de APN instellingen welke aangepast moeten worden..? 

Reputatie 3
Badge +7

Dank je wel voor je reactie, @irepier!

Als je de instellingen hebt gevolgd, zou het goed moeten zijn. Lukt het ook niet om in een ander toestel verbinding te maken met een Belgisch netwerk?

Reageer