Na 4G Extra Snel, nu ook 5G met Ben

  • 28 August 2023
  • 33 reacties
  • 1025 keer bekeken
Na 4G Extra Snel, nu ook 5G met Ben

Vanaf vandaag bied ik je de mogelijkheid om nog sneller te surfen! Want vanaf 28 augustus bied ik naast 4G ook 5G aan. Wil je meer weten over de mogelijkheden en de voordelen lees dan gauw verder.

Hoe krijg je 5G?

Als je een nieuw abonnement bestelt of huidige abonnement wijzigt, kun je kiezen tussen 4G en 5G internet. Als je al een telefoonabonnement bij mij hebt, kijk dan in Ik Ben, hier heb je dit heelsnel gewizigd. Neem je een nieuw abonnement? Dan kun je tijdens het bestellen aangeven of je 5G wil toevoegen. Zo kan je makkelijk en snel 5G gebruiken!

Hoe werkt 5G?

Om gebruik te kunnen maken van 5G heb je wel een toestel nodig dat 5G ondersteunt. Je kunt op www.ben.nl/toestelhulp kijken of jouw telefoon 5G ondersteunt. Kies je voor 5G maar heb je geen 5G-telefoon? Dan schakelt je telefoon automatisch naar 4G Extra Snel en gaat je max. internetsnelheid van 200 Mbit/s naar 300 Mbit/s.

Waarom 5G nemen?

Met 5G internet surf je veel sneller, je downloadsnelheid en je uploadsnelheid zijn een stuk hoger. HIerdoor laden websites veel sneller, wat vooral handig is bij websites met veel afbeeldingen. Ook het kijken van je online filmpjes wordt een stuk fijner, omdat het bufferen sneller gaat. Upload je zelf video’s? Ook dat zal sneller gaan.

Daarnaast heb je met 5G ook nog eens nog beter bereik, want ook als er veel telefoons aanwezig zijn, heb je goed bereik en kan je jouw familie en vrienden altijd bereiken.

Let wel op je dataverbruik!

Omdat je met 5G sneller een webpagina bezoekt, kan je in dezelfde tijd meer pagina's bezoeken, hierdoor kan je bundel sneller opraken dan je gewend bent. Houd dus je verbruik wel goed in de gaten.

 

Wil je gebruik maken van 5G, maar ondersteunt je toestel dit niet? Kijk of ik een geschikt nieuw toestel voor je heb.

 

Is er iets onduidelijk of wil je gewoon meer weten? Stel hieronder je vragen.

 


33 reacties


ik betaal in mijn abonnement nu voor 5G, maar maak nog steeds gebruik van het 4G netwerk terwijl mijn IPhone 13 geschikt is voor 5g en de instellingen staan correct. (Als ik 5g automatisch doe heb ik ook nog geen 5g)

Ik betaal nu ook voor 5G maar ik heb nu nog 4G plus in plaats van 5G en mijn telefoon ondersteun ook 5G Samsung Galaxy s22 Ultra

 

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Bee en @Michael2003  Mag ik via een privebericht jullie gegevens ontvangen? Dan kijk ik snel verder mee! 

Goedemorgen @Bee en @Michael2003  Mag ik via een privebericht jullie gegevens ontvangen? Dan kijk ik snel verder mee! 

Misschien om stomme vraag maar ik weet niet hoe ik een privébericht moet sturen

Bij mij hetzelfde. Volgens mij werkt 5G bij niemand nog. In de reacties onder dit Tweakers-artikel heeft ook nog niemand een 5G-verbinding. Ook op de dekkingskaart ontbreekt 5G. 

Daarnaast zou je 5G gratis krijgen bij een studenten-abonnement en BasicFit-abonnement, maar bij het afsluiten wordt er alsnog €1,- voor gerekend. 

Lijkt erop alsof er te vroeg reclame voor is gemaakt. 😅

Hier ook een Ben gebruiker met het “4G Extra Snel”, wat nu dus 5G is. Zowel bij mijzelf als bij mijn vrouw.
We hebben allebei tot op heden alleen nog 4G. Nog geen 5G voorbij zien komen.

 

Misschien kan iemand van de klantenservice hier aangeven vanaf wanneer we dit daadwerkelijk kunnen verwachten!

Bij mij doet hij het nu wel

 

Goedenavond @Michael2003, goed te horen dat het bij jou wel werkt? Wat heb je gedaan om het in orde te krijgen?

Misschien hebben @Bee, @BenDaan en @Flappie  iets aan jouw informatie


 

Kan iemand van Ben bevestigen dat dit al zou moeten werken dan? Of wordt het gefaseerd uitgerold?

Hier trouwens Pixel 7a gebruiker. Voorkeur netwerk staat op 5G, maar alleen 4G in het display. Met *#*#4636#*#* en dan telefoon informatie laat als netwerktype “LTE” zien.

Update:

Telefoon even op vliegtuigstand gezet en daarna de vliegtuig stand weer uit en nu 5G in heht display :)

Reputatie 2
Badge +1

Hi @Flappie, bedankt voor de update!
5g zou nu bij iedereen moeten werken. Groetjes 

Aantal weken mogen genieten van de 5G verbinding maar dat is sinds enkele dagen niet meer mogelijk... Al verschillende serviceverzoeken ingediend maar wordt niet verder geholpen.. het betreft een Samsung Galaxy S22 ultra en ik zit zelf in de ICT (schat mijzelf kundig genoeg in om telefoon fouten zelf op te lossen). Kunnen jullie meekijken/denken?

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Stef v A  Bedankt voor jouw reactie op dit topic! Ik ga het snel voor jou nakijken. Mag ik via een privebericht jouw naam, adres, geboortedatum en telefoonnummer? Hartelijk dank alvast! 

Aantal weken mogen genieten van de 5G verbinding maar dat is sinds enkele dagen niet meer mogelijk... Al verschillende serviceverzoeken ingediend maar wordt niet verder geholpen.. het betreft een Samsung Galaxy S22 ultra en ik zit zelf in de ICT (schat mijzelf kundig genoeg in om telefoon fouten zelf op te lossen). Kunnen jullie meekijken/denken?

Ik heb hetzelfde probleem. Paar weken 5G gehad en nu sinds een aantal dagen niet meer. Resetten van netwerkinstellingen lijkt ook niets op te lossen.

Reputatie 2
Badge +1

Hi @ahkole,

Wat onhandig zeg, ik heb je simkaart even een reset gegeven. Loop daarnaast even de instellingen na in je telefoon.
Laat je even weten of het nu weer wel werkt? 

Hi @ahkole,

Wat onhandig zeg, ik heb je simkaart even een reset gegeven. Loop daarnaast even de instellingen na in je telefoon.
Laat je even weten of het nu weer wel werkt? 

@Shaira Het duurde even maar het lijkt nu alsof ik weer 5G heb! Bedankt!

Hi @ahkole,

Wat onhandig zeg, ik heb je simkaart even een reset gegeven. Loop daarnaast even de instellingen na in je telefoon.
Laat je even weten of het nu weer wel werkt? 

 

Hi @Shaira , mijn partner en ik hebben ook hetzelfde probleem. Vroeger werkte 5G, maar nu zijn we al ruim een week terug bij 4G. We hebben geprobeerd de telefoon opnieuw op te starten en de instellingen te resetten. Kun je helpen?

Reputatie 2
Badge +1

Hi @andy.mccready, wat onhandig zeg!
Ik kan echter alleen bij je eigen gegevens, jouw partner wil ik vragen zelf even contact op te nemen. Dit kan ook via de klantenservice

Ik heb jouw simkaart even gerest, loop daarnaast ook even de instellingen in je telefoon na en doe de telefoon even helemaal uit en weer aan. 

Controleer daarnaast of het verbinden met 5g ingeschakeld staat.

Laat je mij even weten of het gelukt is? 

Hi @andy.mccready, wat onhandig zeg!
Ik kan echter alleen bij je eigen gegevens, jouw partner wil ik vragen zelf even contact op te nemen. Dit kan ook via de klantenservice

Ik heb jouw simkaart even gerest, loop daarnaast ook even de instellingen in je telefoon na en doe de telefoon even helemaal uit en weer aan. 

Controleer daarnaast of het verbinden met 5g ingeschakeld staat.

Laat je mij even weten of het gelukt is? 

Bedankt @Shaira , 5g is terug 😃

Reputatie 2
Badge +1

Wat fijn om te lezen! @andy.mccready 


@Shaira  Ik ben @andy.mccready partner. Kun je me helpen met mijn 5g. Er waren geen agenten beschikbaar via de klantenservice. Ik heb mijn telefoon uitgezet, maar geen verandering. Ik heb nu ongeveer een week slechts 4g.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @jonnytennant85  Ik ga snel met jou meekijken waarom jij sinds een week enkel 4G ontvangt. Mag ik via een privebericht jouw postcode en huisnummer, geboortedatum en telefoonnummer? 😊

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb jouw gegevens ontvangen @jonnytennant85 Hartelijk dank! Jouw simkaartinstellingen heb ik een flinke reset gegeven. Kan jij over 5 minuten je telefoon helemaal uit en dan weer aanzetten en kijken of jij 5G ontvangt? Lees ook de e-mail door die ik jou hebt gestuurd. 

@Fatima Het werkt nog steeds niet. Komt het doordat ik al mijn bundeldata heb opgebruikt en alleen nog extra mb data over heb?

Reputatie 4
Badge +1

Dat s gek @jonnytennant85  Heb jij ook echt alle stappen uit de e-mail van 17 oktober doorgelopen?  Het komt in iedergeval niet doordat jij MB extra gebruikt. 😉

Reageer