Na 4G Extra Snel, nu ook 5G met Ben

  • 28 August 2023
  • 33 reacties
  • 1025 keer bekeken
Na 4G Extra Snel, nu ook 5G met Ben

Vanaf vandaag bied ik je de mogelijkheid om nog sneller te surfen! Want vanaf 28 augustus bied ik naast 4G ook 5G aan. Wil je meer weten over de mogelijkheden en de voordelen lees dan gauw verder.

Hoe krijg je 5G?

Als je een nieuw abonnement bestelt of huidige abonnement wijzigt, kun je kiezen tussen 4G en 5G internet. Als je al een telefoonabonnement bij mij hebt, kijk dan in Ik Ben, hier heb je dit heelsnel gewizigd. Neem je een nieuw abonnement? Dan kun je tijdens het bestellen aangeven of je 5G wil toevoegen. Zo kan je makkelijk en snel 5G gebruiken!

Hoe werkt 5G?

Om gebruik te kunnen maken van 5G heb je wel een toestel nodig dat 5G ondersteunt. Je kunt op www.ben.nl/toestelhulp kijken of jouw telefoon 5G ondersteunt. Kies je voor 5G maar heb je geen 5G-telefoon? Dan schakelt je telefoon automatisch naar 4G Extra Snel en gaat je max. internetsnelheid van 200 Mbit/s naar 300 Mbit/s.

Waarom 5G nemen?

Met 5G internet surf je veel sneller, je downloadsnelheid en je uploadsnelheid zijn een stuk hoger. HIerdoor laden websites veel sneller, wat vooral handig is bij websites met veel afbeeldingen. Ook het kijken van je online filmpjes wordt een stuk fijner, omdat het bufferen sneller gaat. Upload je zelf video’s? Ook dat zal sneller gaan.

Daarnaast heb je met 5G ook nog eens nog beter bereik, want ook als er veel telefoons aanwezig zijn, heb je goed bereik en kan je jouw familie en vrienden altijd bereiken.

Let wel op je dataverbruik!

Omdat je met 5G sneller een webpagina bezoekt, kan je in dezelfde tijd meer pagina's bezoeken, hierdoor kan je bundel sneller opraken dan je gewend bent. Houd dus je verbruik wel goed in de gaten.

 

Wil je gebruik maken van 5G, maar ondersteunt je toestel dit niet? Kijk of ik een geschikt nieuw toestel voor je heb.

 

Is er iets onduidelijk of wil je gewoon meer weten? Stel hieronder je vragen.

 


33 reacties

Goedenavond,

 

Sinds een week werkt 5G niet meer. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals: instellingen resetten, toestel uit- en inschakelen, vliegtuigmodus aan/uit, switchen van 4g naar 5g maar niks werkt.

 

Toestel is Samsung A53 5G

 

Goedenavond,

 

Sinds een week werkt 5G niet meer. Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals: instellingen resetten, toestel uit- en inschakelen, vliegtuigmodus aan/uit, switchen van 4g naar 5g maar niks werkt.

 

Toestel is Samsung A53 5G

 

5g werkt sinds vandaag weer!

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Mikeymike85! Wat goed dat het werkt. Hoe heb je het kunnen oplossen?

Hoi @Mikeymike85! Wat goed dat het werkt. Hoe heb je het kunnen oplossen?

Het probleem heeft zich vanzelf opgelost. Het werkte ineens weer. 

Reputatie 4
Badge +1

Goedemiddag @Stef v A  Bedankt voor je gegevens. Ik heb een reset gedaan op beide simkaartinstellingen. Kan jij je telefoon herstarten en kijken of je weer 5G ziet staan? Mocht dit niet zo zijn, wil ik jou vragen deze instellingen nog even goed na te kijken.

 

iPhone

De netwerkinstellingen opnieuw instellen Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

 

https://ap.lc/PgAKA

 

Android

Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

 

Mocht dit niet helpen wil ik jou vragen welke telefoon ( merk/type) jij gebruikt? Bedankt alvast!

 

Ik heb ook al een aantal weken geen 5G meer.

Via de kantenservice kom ik er niet uit. Heb alle instellingen al nagelopen en ook al een keer de optie “Herstel netwerkinstellingen” utgevoerd.

Ik heb een iPhone SE 2022 en wel een tijdje 5G via Ben gehad, maar dit is plotseling weer 4G geworden.

Graag e.e.a. nakijken voor mij.

 

Groeten,

Hans

Nog steeds niets en Ben wil nu foto's via Messenger... Echt van het kastje naar de muur... Waardeloze service! 

Reputatie 4

Het zal mij gaan benieuwen. Op 11 of 12 januari, mijn oude Provider en Ben hanteren een verschillende datum 🙄, stap ik over naar Ben, waarbij ik voor de kleine bijbetaling heb gekozen voor 5G.

Ook al weet ik dat het huidige 5G nog niet het ‘echte 5G’ is, toch wil ik dit wel eens gaan ervaren en 5G zien staan in het display van mijn autoradio met CarPlay 😜.

Waar ik ook heel erg benieuwd naar ben, is de accuduur van mijn iPhone 13 Pro Max, want je leest en hoort toch wel veel horror verhalen van een tamelijke battery-drain bij gebruik van 5G.

Reageer