Hallo,
Ik ervaar al langere tijd problemen met mobiel internet op mijn Poco X7 Pro wanneer ik het Ben-netwerk gebruik. De verbinding is erg instabiel: ik heb steeds 1 à 2 seconden internet en daarna valt de dataverbinding meerdere minuten weg. Dit blijft zich herhalen.
Het opvallende is dat mijn telefoon in België wél volledig stabiel internet heeft, dus het lijkt niet aan het toestel zelf te liggen.
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
-
APN handmatig ingesteld op het officiële “internet” profiel
-
VoLTE uitgeschakeld
-
Netwerkmodus ingesteld op 4G/3G/2G
-
APN-protocol geprobeerd op IPv4 én IPv4/IPv6
-
Netwerkinstellingen volledig gereset
-
Engineer menu gebruikt om “LTE only” in te stellen (maar dit springt na een reboot steeds terug naar GSM/WCDMA/LTE (PRL))
Het probleem blijft: 4G en 4G+ zijn zichtbaar, maar data valt voortdurend weg.
Omdat het probleem alleen optreedt op het Ben/T-Mobile netwerk binnen Nederland, vermoed ik dat het te maken heeft met een incompatibiliteit of netwerkprofiel (bijv. PRL, 4G+ / carrier aggregation, of IPv6-configuratie).
Zijn er meer gebruikers met dit probleem of kan Ben dit verder onderzoeken?
Alle tips of oplossingen zijn welkom, want mobiel internet is op dit moment vrijwel onbruikbaar.
Alvast bedankt!