Beantwoord

Publiek IP adres?

  • 17 June 2023
  • 8 reacties
  • 55 keer bekeken

Krijg je een publiek IPv4 IP adres met een SIM / data abonnement van Ben?

Vast IP hoeft niet, dynamisch is prima. Als hij maar publiek is.

icon

Beste antwoord door s9606564 5 July 2023, 13:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hi @s9606564, bedankt voor het openen van dit topic.

Je krijgt met een Ben abonnement inderdaad een publiekelijke IPv4 adres. 

 

Hoi Shaira,

Inmiddels heb ik een abonnement afgesloten en kom ik helaas tot de conclusie dat het bovenstaande antwoord niet klopt. 

Ik krijg helaas geen publiek IPv4 adres, maar zit bij jullie achter een NAT…..

Beetje jammer om daar op deze manier met trial and error achter te komen.

Sorry, misschien moet ik het in vraagvorm formuleren.

Met de standaard APN’s waar ik uit kan kiezen krijg ik of geen internet of ik krijg geen publiek IPv4 adres (toegewezen IP en IP op whatismyipaddress verschilt van elkaar).
Dus mijn vraag is: wat moet ik dan instellen zodat ik wel een publiekelijk IPv4 adres krijg?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @s9606564! Zelf heb ik hier geen verstand van. Ik heb dit voor je nagevraagd bij de afdeling. Ik hoop dat je hiermee verder kunt:

T-mobile en dus ook BEN geven aan de mobile gebruikers een IP adres van de T-Mobile IP ranges. Dat IP-adres is vanaf het internet publiek toegankelijk. Het IP-adres is in principe niet statisch, maar het kan wel zijn dat je vaak dezelfde krijgt.

Hoi @s9606564! Zelf heb ik hier geen verstand van. Ik heb dit voor je nagevraagd bij de afdeling. Ik hoop dat je hiermee verder kunt:

T-mobile en dus ook BEN geven aan de mobile gebruikers een IP adres van de T-Mobile IP ranges. Dat IP-adres is vanaf het internet publiek toegankelijk. Het IP-adres is in principe niet statisch, maar het kan wel zijn dat je vaak dezelfde krijgt.

 

Ok, goed om te horen dat het wel zou moeten werken. Dit is dus nu niet het geval. Ik zal wel even een email sturen naar de klantenservice hoe het dan op te lossen is.

Reputatie 5
Badge +6

Dat is helemaal goed. Is het nog gelukt?

Case is geopend “Datum/tijd ingevuld contactformulier = 05-07-2023 13:54:54”, tot op heden nog geen reactie.

Reputatie 5
Badge +6

Dat kan kloppen. Het is helaas druk bij de afdeling vandaar dat het langer duurt dan dat je ons gewend bent. Alvast bedankt voor je geduld😊

Reageer