Goedemiddag,
Ik heb een bestaand sim-only abonnement en die gebruik ik thuis als hotspot voor mijn laptop. Het nadeel hiervan is dat ik mijn laptop toch altijd even handmatig moet verbinden met de hotspot. Daarnaast zou ik mij meer luxe willen geven door naar m’n TV te kunnen streamen dmv Chromecast. Vanuit een hotspot is dat niet heel erg praktisch (en onmogelijk?).
Als oplossing overweeg ik een extra simkaart (op dezelfde abbo) aan te vragen en een MIFI-router aan te schaffen. Op die manier kan er een simkaart in mijn telefoon zitten én in de MIFI-router. Alleen heb ik hier nog geen ervaring mee, dus hoe zal het werken? Mijn telefoon in vliegtuigstand en dan de MIFI-aanzetten? Of is het vandaag de dag inmiddels mogelijk om met 1abbo op 2 simkaarten tegelijk online te zijn?
Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit kan! Het is dus de bedoeling om met de bestaande sim-only abbo zowel goed voor telefoon als MIFI een afgestemd systeem te hebben :)
Edit: Misschien goed om erbij te vermelden dat ik thuis geen vaste internet/LAN/Wifi heb. Vandaar mijn speurtocht om dat zo goed mogelijk op te vangen met mijn bestaande abbo en simkaart.. :)