Beantwoord

SMS Buitenland komt niet aan

  • 2 April 2020
  • 5 reacties
  • 542 keer bekeken

Mijn sms berichten die ik verstuur naar een Italiaans telefoonnummer komen niet aan. Ontvangen van dit nummer komt wel aan. Ze worden ook niet van de belminuten afgeschreven zover ik kan zien. Wellicht ook naar UK zelfde verhaal, dat kan ik niet bevestigen. NL werkt wel. Graag spoedig een oplossing. Toestel Honor 10.

 

icon

Beste antwoord door Merve 9 April 2020, 13:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi! Goed dat je even contact opneemt. Ik zie hier geen vreemde dingen op het netwerk. Kun je jouw toestel eens herstarten en het nogmaals proberen? 

Hi! Goed dat je even contact opneemt. Ik zie hier geen vreemde dingen op het netwerk. Kun je jouw toestel eens herstarten en het nogmaals proberen? 

Helaas. Dit heeft geen resultaat gehad.

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt voor jouw terugkoppeling. Zijn dit reguliere nummers of betaalde diensten? Kun je deze nummers wel bereiken wanneer je ze belt?

Bedankt voor jouw terugkoppeling. Zijn dit reguliere nummers of betaalde diensten? Kun je deze nummers wel bereiken wanneer je ze belt?

Ik heb vanalles getest en ben tot de conclusie gekomen dat het probleem bij jullie zit. Het telefoonnummer uit Italië is een normaal nummer van mijn vriendin. Telefoonnummer is telefonisch bereikbaar. Kruistest met simkaart in ander toestel geeft zelfde resultaat, werkt niet. Smsc handmatig opnieuw invoeren en herstart, werkt niet. Heb een met een andere (BEN!) simkaart en toestel van familielid getracht een sms te sturen, komt ook niet aan! Vervolgens een sms verzonden met weer een ander toestel en simkaart van KPN/Telfort en de sms komt gewoon aan! Graag een oplossing.

Reputatie 5
Badge +6

Duidelijk! Dan moeten wij dit inderdaad laten onderzoeken. Ik heb je een mail verstuurd met een aantal stappen. Wellicht heb je meeste hiervan al uitgeprobeerd. Ik adviseer je om de stappen uit te voeren die je nog niet hebt gedaan. Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren met het ontvangen van sms’jes dan kun je in de mail klikken op ‘’ik kan nog steeds niet sms’en’’.  Ik vraag je een aantal gegevens aan mij door te geven zodat ik het probleem verder kan onderzoeken. Zodra je dit via het formulier opstuurt, kunnen mijn collega’s van de technische dienst dit voor je onderzoeken. 

Reageer