Skip to main content
Antwoord

SMS ontvangen werkt niet op iphone

• October 15, 2025
  • 3 reacties
  • 17 keer bekeken

Hoi,

Ik heb het probleem dat ik op mijn iphone 16 pro geen sms ontvang. ook niet van ben zelf voor bijvoorbeeld activeren van esims. sms versturen werkt wel. 

Ik heb de esim overgezet naar een Pixel 9, en dan werkt het wel gewoon.

Omdat dit wel werkte heb ik een volledige fabrieks reset uitgevoerd, maar ook daarna komen er geen smsjes binnen van welke partij/kennis dan ook.

Ik heb nog een sim in de zelfde iphone, van kpn, die ontvangt wel gewoon smsjes.

Wat kan dit toch zijn? het zou toch gewoon moeten werken?

Beste antwoord door Steyanie

Hoi ​@golden07,

Bedankt voor je bericht.

Onwijs balen dat je geen sms'jes kan ontvangen op je iPHONE. Heb je een nieuwe eSIM besteld voor de iPHONE? Dit omdat het niet mogelijk is om je huidige eSIM over te brengen naar een ander mobiel, je dient een nieuwe eSIM te bestellen.

Mocht je vragen hebben, kun je via het contactformulier, facebook messener of telefonisch contact opnemen. Hieronder heb ik de link geplaatst voor je:

https://www.ben.nl/service/contact

Lieve groeten,

Steyanie

3 reacties

Steyanie
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Hoi ​@golden07,

Bedankt voor je bericht.

Onwijs balen dat je geen sms'jes kan ontvangen op je iPHONE. Heb je een nieuwe eSIM besteld voor de iPHONE? Dit omdat het niet mogelijk is om je huidige eSIM over te brengen naar een ander mobiel, je dient een nieuwe eSIM te bestellen.

Mocht je vragen hebben, kun je via het contactformulier, facebook messener of telefonisch contact opnemen. Hieronder heb ik de link geplaatst voor je:

https://www.ben.nl/service/contact

Lieve groeten,

Steyanie

• Auteur
  • Ben op dreef
  • October 16, 2025

Nee ik heb uiteraard een nieuwe sim laten activeren door de klantenservice, nu heb ik vandaag een fysieke sim ontvangen, maar het probleem blijft, ook in de pixel komen geen sms berichten meer binnen, versturen werkt wel

Hoi,

Ik heb het probleem dat ik op mijn iphone 16 pro geen sms ontvang. ook niet van ben zelf voor bijvoorbeeld activeren van esims. sms versturen werkt wel. 

Ik heb de esim overgezet naar een Pixel 9, en dan werkt het wel gewoon.

Omdat dit wel werkte heb ik een volledige fabrieks reset uitgevoerd, maar ook daarna komen er geen smsjes binnen van welke partij/kennis dan ook.

Ik heb nog een sim in de zelfde iphone, van kpn, die ontvangt wel gewoon smsjes.

Wat kan dit toch zijn? het zou toch gewoon moeten werken?

Hi, how about the problem here? 

I’ve reached out through facebook but no response so far