Skip to main content
Beste Ben,



Ik vroeg mij af vanaf wanneer Ben eSIM verkrijgbaar is met dual sim? Ik zie in het overzicht op https://www.esim.nl/providers/ dat eSIM nog niet mogelijk is bij Ben. Klopt dat? Momenteel alleen nog bij T-Mobile in Nederland.



Zelf heb ik een sim only abonnement bij Ben en mijn telefoon iPhone 11 is geschikt voor dual sim met een eSIM. Ik ben zelf erg tevreden over Ben en de prijzen van mijn abonnement, dus ik zou graag een tweede sim only abonnement willen kopen en willen activeren op mijn eSIM.



Nu vraag ik mij af:


  • Is dit ook mogelijk bij Ben?
  • Zoja, hoe kan ik dit instellen als ik een tweede abonnement bestel?
  • Zonee, vanaf wanneer bieden jullie hier wel ondersteuning voor? En ligt het wel in de verwachting dat hier wel ondersteuning voor komt binnenkort?

Bedankt voor de antwoorden alvast!



Groet, Mark

Hi Mark. Goede vraag! 

Op het moment bieden wij bij Ben geen eSIM en/of dualsim aan. Of dit in de toekomst gaat veranderen durf ik niet te zeggen!


Het is bijna drie jaar later, ben wel benieuwd naar een update.


Hi @Roel S., goed dat je hiernaar informeert.

 

Ben biedt dit nog altijd niet aan, helaas zijn is dit een beslissing van hogerop. Deze relatief nieuwe techniek en wordt daarom alleen bij T-Mobile aangeboden aan klanten.

Er is geroezemoes over de toekomst bij Ben, echter wanneer is nog niet bekend. 


Hopelijk wordt er vaart gemaakt op dit gebied, binnenkort heb ik een telefoon waar dual sim bestaat uit eSim en nano-sim en ben ik genoodzaakt om naar een van de 5 andere providers te gaan die dit wel aanbiedt.


Hi @Bren, hopelijk heb ik inderdaad gauw goed nieuws voor je! Houd daarvoor onze kanalen in de gaten. 

Ben heeft uiteraard wel een nano sim 😉


Met de release van de iPhone 14 pro / iPhone 14 pro max kan het nog wel is een probleem worden. Deze supporten E-Sim als main card. Dus dan word het toch belangerijker. 
Hoe gaat Ben hier mee om? Ik neem aan dat ben deze apparaten ook wil verkopen.

 


Goedemorgen Justin, leuk dat je er bent😊 Zoals je hierboven kunt lezen hebben wij nog geen antwoord hierop. Ik ben ook een budget provider daarom zal ik niet altijd de nieuwste telefoons aanbieden. Uiteraard moeten we uiteindelijk ook gewoon mee met de tijd. Op dit moment is er nog niks bekend. Zodra het zo ver is, houd ik je op de hoogte via de community of via de website. Ik wens je een mooie dag.


Hallo Ben, is er al een update over esim? Mijn iPhone 15 uit de VS ondersteunt geen “gewone” sim. Hoe kan ik nu bellen via jullie netwerk?


Hi @Laredo, bedankt voor je berichtje.

Wat onhandig om te lezen. Helaas biedt Ben nog altijd geen eSim aan zoals eerder al aangegeven zal dit waaschijnlijk wel komen.

Helaas is voor nu nog niet bekend wanneer precies. 


Oké. Dank voor de update. Is er iets mogelijk van mijn contract omzetten naar Odido?


Graag gedaan @Laredo  Mag ik jouw naam, adres, geboortedatum en telefoonnummer via een privebericht? Dan kan ik met jou meekijken of jij een vast contract hebt lopen bij ons. Wanneer dit het geval is moet je rekening houden met afkoopkosten op je eindfactuur. Als het om een maandelijkse sim only gaat en niet om een vast contract hoef jij enkel via https://www.odido.nl/mobiel-abonnement/sim-only een nieuwe bestelling te plaatsen en te kiezen voor nummerbehoud. Dan regelt Odido de overstap en ook de opzegging bij BEN. 


Nog steeds geen nieuws Ben rondom Esim?


Goedemiddag @Laredo  Op dit moment biedt Ben geen e-SIM ondersteuning aan. Dus nog steeds geen nieuws hierover, sorry! 😊 Houd hiervoor onze website af en toe in de gaten. Fijne dag gewenst! 🖐🏼


En??? Zijn nu weer 5 maanden verder sinds je laatste antwoord, is er al meer bekend met esim?

Anders moet ik noodgedwongen weg bij jullie en naar Simyo gaan die wel esim aanbied.


Dat is spijtig om te horen @Valthermond  Wij zien jou ook liever niet gaan, maar wanneer wij de eSIM aan gaan bieden is nog steeds niet bekend, sorry! 


Bied Ben inmiddels wel eSIM aan? Of ben ik genoodzaakt een andere provider te kiezen?


Hoi @stvogels  Wij bieden de eSIM nog niet aan helaas, sorry! 


Inmiddels lijkt eSIM wel te worden aangeboden en is een eSIM aan te vragen via ‘IkBen’. Zojuist geactiveerd, lijkt allemaal te werken, alleen de QR-code in de email werkte niet (maar je kon handmatig de details intikken).


@MikeN, goed te horen dat het nu werkt bij jou. Kan je misschien aangeven wat er misging met de QR-code, misschien dat het mij helpt om te voorkomen dat dit bij andere mensen ook gebeurt.


@MikeN, goed te horen dat het nu werkt bij jou. Kan je misschien aangeven wat er misging met de QR-code, misschien dat het mij helpt om te voorkomen dat dit bij andere mensen ook gebeurt.

Hij toont simpelweg niet (GMail in dit geval).

En even technisch voor jullie ontwikkelaars: de image wordt als base64 encoded image in de HTML mail opgenomen. Dit wordt vaak niet ondersteund. Onder andere GMail lijkt dit niet te ondersteunen. Dit image zou als attachment moeten worden bijgesloten met een ‘cid:’ verwijzing in de email:

https://stackoverflow.com/questions/46783599/base64-encoded-image-is-not-showing-in-gmail

https://stackoverflow.com/questions/9110091/base64-encoded-images-in-email-signatures

Je zou verwachten dat dit tijdens het testen wel opgevallen was, gezien blijkbaar alleen Apple Mail inline base64 encoded images support.


@MikeN dank je wel! Ik pak dit op en kijk of dit een incident is of meer structureel. Je hulp is zeer waardevol. En ik zal je laten weten wat eruit komt.


Hoi @MikeN! Klopt helemaal sinds deze week heeft Ben ook de eSIM


Is het moglijk om op 2 telefoons dezelfde eSIM te gebruiken? 
mvg sam maatman


Hoi ​@Sam Maatman! Helaas is het niet mogelijk om dezelfde esim te gebruiken op 2 verschillende telefoons. 


Reageer