Hoi @Gerarda!
Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je hier graag gebruik wil maken van een tijdelijke oplossing door een andere APN in te stellen. Wij bieden echter maar 1 soort APN aan, waardoor dit geen oplossing kan bieden. Als je merkt dat de telefoon niet op 4G kan met een andere simkaart of dat jouw simkaart geen problemen geeft in een ander toestel, raad ik je aan om contact op te nemen met de winkel waar je de telefoon hebt gekocht (de iPhone 11 bieden wij zelf niet aan, dus je hebt de telefoon waarschijnlijk via een partij als Belsimpel, MediaMarkt of een andere winkel gekocht) of support te vragen bij Apple om te kijken of hier een andere oplossing voor is.
Hopelijk kan er een andere oplossing worden aangeboden zonder de wijziging in de APN!
Sinds 1 juli overgestapt vanuit een KPN netwerk naar jullie vanwege grote netwerk problemen met mijn IPhone 11. Na uitgebreid onderzoek door Apple conclusie dat probleem niet aan de telefoon ligt. KPN weet inmiddels dat het een netwerk probleem is in combinatie met o.a. de iPhone 11.
Helaas heeft de overstap naar een ander netwerk geen oplossing geboden, ook bij jullie netwerk hetzelfde probleem. Weinig tot geen bereik buitenshuis met 4G. Telefoon valt vaak terug naar 3G maar zelfs dan “geen mobiele data mogelijk” en dus geen enkel bereik.
Klantenservice blijkt via chat niet bereikbaar, meerdere mailtjes gestuurd waarop jullie binnen 3 werkdagen zouden reageren, maar ook daarop geen reactie tot op heden…
Dus daarom via deze weg een laatste poging. Het probleem beschreven in dit tonic speelt dus al sinds eind april bij mij. Eerst bij KPN netwerk maar sinds 1 juli overgestapt naar jullie en ook hier nog geen enkele dag geen problemen gehad…
Komt hier een oplossing voor? Het voelt voor mij zeer verkeerd om abonnement te betalen terwijl ik niet goed bereikbaar ben. Daarnaast is 1 maand opzegtermijn ook niet acceptabel wanneer je wegens geen bereik wil overstappen… Hoor graag van jullie!
Hoi @E-M, goed van jou om gelijk contact hierover op te nemen. Ik ga snel kijken. Mag ik hiervoor via een privebericht jouw naam, adres, geboortedatum en jouw telefoonnummer ontvangen? Hartelijk dank alvast!
Helaas voel ik mij genoodzaakt de vraag hier nogmaals neer te leggen. Na een privébericht hoor ik inmiddels alweer 6 dagen helemaal niets van de klantenservice van BEN… Ik kan dus niet tot nauwelijks buitenshuis internet gebruiken en bellen is ook een ramp. Hakkelige verbinding en niet te verstaan. Mijn enige wens momenteel is zsm overstappen ZONDER 1 maand opzegtermijn en MET nummerbehoud! Want klantenservice is er helaas niet bij bij BEN is wel gebleken… ook de kosten van afgelopen maand zou ik graag een tegemoetkoming in zien want heb alleen maar ellende gehad… Benieuwd of ik nu wel iets hoor van jullie?!
Ook vandaag wederom geen reactie… dus nogmaals een bericht met verzoek tot antwoord aub
Goedendag, komt er nog reactie a.u.b.?? Nog steeds radiostilte vanuit de klantenservice van BEN….
Ik krijg nu zonder overleg of fatsoenlijk contact plots een mailtje dat ik een nieuwe simkaart krijg. Dat is geen oplossing… en ook geen antwoord op mijn vraag BEN! Het enige dat ik nog wil na bijna 2 weken geen reactie van de klantenservice is zsm overstappen met nummerbehoud. Ik hoor graag per welke datum dit geregeld kan worden!
Ter info:
BEN heeft gereageerd. Ze erkennen de problemen tussen iPhone 11 en het Nederlandse netwerk. Echter geven zij aan dat zij hier niet voor verantwoordelijk zijn want 1. De telefoon is niet via hen aangekocht en 2. Het netwerk zelf is goed want andere telefoon hebben er geen last van. Kortom: ze gaan er dus niets aan doen, ook geen compensatie of andere oplossing… .. zeer jammer! Wees dus gewaarschuwd als je een iPhone 11 of 12 hebt.
Goedemiddag @E-M Jeetje ontzettend spijtig om te lezen allemaal zeg! Ik hoop dat het snel wordt opgelost. Ik heb jou al via een privebericht een bericht teruggestuurd. Ik zie ik dat mijn collega van de klantenservice jou al verder helpt hiermee. Via de Community gaat het niet zo snel, sorry hiervoor.