Beantwoord

Abonnement op naam van vereniging (van eigenaars) VvE

  • 3 October 2023
  • 3 reacties
  • 58 keer bekeken

Beste allen,

 

Ik ben op zoek naar een abonnement waarbij ik een simkaart met data kan gebruiken, waarvan het contract op naam staat van onze Vereniging van Eigenaars (VvE dus). 

Het beoogde gebruik is om onze zonnepanelen met een 4G router te verbinden met het Internet t.b.v. logging en monitoring. 

Vraag: is het mogelijk om een contract (abonnement) bij Ben (en/of Odido zelf) af te sluiten waarbij het contract op naam van de VvE staat, of er in elk geval een SEPA incasso loopt naar de rekening van de VvE?

Ik hoor het graag.

 

 

icon

Beste antwoord door Fatima 3 October 2023, 13:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @peter1 Hartelijk dank voor het openen van dit topic. 

Ben biedt alleen particuliere en geen zakelijke abonnementen aan, uiteraard kan je deze wel voor zakelijk doeleinde gebruiken. Het is helaas niet toegestaan om zakelijke gegevens aan een particulier abonnement te koppelen. Ook is het niet mogelijk om een bedrijfsnaam op een factuur te laten plaatsen. Standaard vermelden wij geen BTW bedragen op de facturen. Wil je de facturen wel met BTW ontvangen, dan kun je via je persoonlijke Ik Ben omgeving een BTW-regel op je factuur aanvragen. Je kan bij ons moederbedrijf www.odido.nl wel een zakelijk abonnemnt afsluiten. Ik hoop dat het zo gaat lukken! 😊

Hoi @Fatima ,
BTW is geen issue, omdat we als VvE niet BTW-plichtig zijn. 
Als ik het goed begrijp kan ik alleen als natuurlijk persoon een abonnement afsluiten (niet als rechtspersoon). Kan ik de maandelijkse abonnementskosten wel vanaf een zakelijke betaalrekening laten lopen (automatisch incasso)?

 

Reputatie 4
Badge +1

Dat is correct. 😊 Betalen via een zakelijk rekeningnummer is mogelijk  @peter1 

Reageer