Beantwoord

Afkopen van abonnement naar jullie provider

  • 1 February 2021
  • 8 reacties
  • 238 keer bekeken

Hallo. Ik zou graag mijn abonnement bij Vodafone willen afkopen en bij jullie een abonnement willen doen. Maar hoe regel jullie het met nummerbehoud? Als ik het abonnement afkoop bij Vodafone en ik bestel een nieuwe mobiel bij jullie, kan dat? En als die morgen geleverd wordt, kan ik hem dan gelijk gebruiken? Geen idee hoe het werkt 😁

 

 

icon

Beste antwoord door Jolijn 2 February 2021, 09:38

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Hallo @Corne289!

Wat leuk dat je naar ons overstapt :-) Ik begrijp dat je wilt weten hoe je dit kunt regelen.

Ik raad je inderdaad eerst aan om je vroegtijdige opzegging bij Vodafone in orde te maken. Als jouw nummer daar klaar staat om overgezet te worden naar een andere provider, kun je bij ons een bestelling plaatsen. Na het ontvangst van je bestelling dienen wij het verzoek dan in bij Vodafone. Zij zullen je nummer vrijgeven voor de eerstmogelijke datum. Dit zal waarschijnlijk binnen een paar werkdagen zijn, tot een maand opzegtermijn als zij dit bij een vroegtijdige opzegging aanhouden. Tot het moment van overname kun je gebruik blijven maken van je simkaart van Vodafone in je nieuwe toestel. Je abonnement bij hen moet namelijk actief blijven voor de overzetting naar ons.

Hopelijk heb ik je zo al meer informatie kunnen geven! Mocht je andere vragen hebben hierover, sta ik voor je klaar.

Hallo, dank u wel voor het bericht! Ik heb gisteravond bij Vodafone mijn abonnement opgezegd (afkopen!) kan ik dan gelijk bij jullie een nieuw toestel bestellen voor een nieuw abonnement? Of moet ik wachten voordat ik een factuur van hun krijg voor het afkopen van het oude abonnement? Ik heb er voor gekozen voor een nieuw nummer. 

Mvg Corne

Reputatie 3
Badge +7

Hi @Corne289!

Ik kan niks zeggen over de processen bij Vodafone, maar als je hebt aangegeven dat je jouw nummer ook wilt opzeggen bij Vodafone, staat dit volledig los van een nieuw abonnement. Je kunt dan gewoon bij ons een nieuw abonnement aanvragen.

O top! Ik heb idd aangegeven dat ik mijn hele abonnement ga afkopen zonder nummerbehoud! Dus als ik het goed lees kan ik dus een nieuw toestel bij jullie afsluiten? Zonder dat ik voor deze maand mijn abonnement nog moet betalen? Anders ga ik vanavond of deze bij jullie een bestelling plaatsen! 

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Corne289, ik denk dat ik je niet helemaal goed heb begrepen!

Als je bij ons een abonnement afsluit zonder nummerbehoud, gaat deze in als je je telefoon hebt ontvangen. Dit is dus al meteen. Als je geen dubbele kosten wilt maken, kun je het beste wachten tot een week tot twee weken voor je nummer bij Vodafone uit de lucht wordt gehaald. Je kunt de ingangsdatum van je abonnement bij ons zonder nummerbehoud niet precies plannen met het aflopen van je abonnement bij Vodafone, maar zo zorg je ervoor dat je zo min mogelijk dubbele kosten maakt.

O top! 

Top! Mijn opzegtermijn is tot 2 maart, dus kan volgende week of die week erna naar jullie overstappen als ik het goed begrijp?

Bedankt voor u hulp! 

Reputatie 3
Badge +7

Hoi @Corne289,

Als je nummer tot 2 maart loopt, zou ik je aanraden om na 16 maart een abonnement bij ons aan te vragen. Stel je dan voor dat je abonnement wel wat te vroeg wordt geactiveerd, kan je nooit voor een lange tijd dubbele kosten hebben!

Reageer