Skip to main content
Antwoord

ESim installeren

• May 29, 2025
  • 4 reacties
  • 113 keer bekeken

Ik krijg de ESIM niet geinstalleerd op m'n Iphone 12. De QR-code wordt wel gelezen door de telefoon, maar ik krijg geen verbinding. Het telefoonnummer dat op de ESIM-kaart staat wordt niet actief, wellicht heeft dit te maken met nummerbehoud (ik stap over van KPN). Ook dat nummer werkt niet. Het lukt ook niet een BEN-account te activeren, omdat hiervoor tweestapsverificatie nodig is en het telefoonnummer waar een SMS'je naar gestuurd moet worden werkt niet.

Ik heb de ESIM uit de telefoon verwijderd en geprobeerd deze opnieuw toe te voegen, maar dan krijg ik de melding ”E-sim kan niet worden geactiveerd” (mogelijk omdat ik de ESIM al een keer gebruikt heb in de eerste poging?)

Kan een BEN-medewerker naar mijn account kijken en zien wat er verkeerd gaat? 

Beste antwoord door Donavan

Hallo ​@FokkeB ,

Dank voor je uitgebreide toelichting en mijn excuses voor de late reactie.

Goed dat je inmiddels hebt gezien dat het nummerbehoud nog niet was ingegaan, dat verklaart waarom je eSIM nog niet werkte. Omdat de eSIM al een keer is gescand, kan het inderdaad zijn dat deze nu niet meer opnieuw geactiveerd kan worden.

Wil je via een privébericht je gegevens met me delen (als je dat nog niet hebt gedaan)? Dan kijk ik graag met je mee en kan ik indien nodig een nieuwe eSIM voor je aanvragen.

Groet,  
Ben | Donavan

4 reacties

• Auteur
  • Ben op dreef
  • May 30, 2025

Ok, ik had de mail niet goed gelezen. Nummerbehoud duurt nog een maand, daardoor krijg ik m'n BEN abonnement nu niet in de lucht. Ik verwachtte dat het nummerbehoud gelijk doorgevoerd zou worden, daardoor heb ik de datum in de bevestigingsmail niet goed gelezen.

Ondertussen is mijn E-Sim dus gebruikt, deze werkt nu niet meer. Kan ik via dit kanaal een nieuwe aanvragen?

RicoK
  • Ben sociaal
  • June 1, 2025

Ik verwacht dat een Moderator je probleem (vanaf) morgen, maandag, oppakt in dit draadje en je zal vragen hem/haar een PM te sturen met enkele persoonlijke gegevens om je identiteit vast te stellen.

RicoK
  • Ben sociaal
  • June 3, 2025

Oei, kwalijke zaak wel, dat de responstijd van Ben zo lang is geworden. Beter kun je de Klantenservice even bellen (met een ander toestel).

Donavan
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 17, 2025

Hallo ​@FokkeB ,

Dank voor je uitgebreide toelichting en mijn excuses voor de late reactie.

Goed dat je inmiddels hebt gezien dat het nummerbehoud nog niet was ingegaan, dat verklaart waarom je eSIM nog niet werkte. Omdat de eSIM al een keer is gescand, kan het inderdaad zijn dat deze nu niet meer opnieuw geactiveerd kan worden.

Wil je via een privébericht je gegevens met me delen (als je dat nog niet hebt gedaan)? Dan kijk ik graag met je mee en kan ik indien nodig een nieuwe eSIM voor je aanvragen.

Groet,  
Ben | Donavan