Beantwoord

Ik kan geen 3e bestelling plaatsen

  • 19 December 2023
  • 20 reacties
  • 154 keer bekeken

Reputatie 3

Hallo,

Ik loop tegen het volgende aan:

Ik heb deze maand voor mij zelf en de aansluiting van mijn (minderjarige) dochter een aanvraag met nummerbehoud ingediend. Deze aanvragen zijn correct en vlot ingediend en de simkaarten heb ik inmiddels in huis. Het nummerbehoud gaat volgende maand op 11 en 15 januari in.

Nu wil ik de aansluiting van mijn zoon ook overzetten, maar daar loop ik tegen de melding aan, dat de aanvraag niet kan worden ingediend omdat er al (een) lopende aanvraag/aanvragen is/zijn. Dit bevreemdt mij. Dit, omdat ik op het moment dat ik de aanvraag voor de aansluiting van mijn dochter indiende er ook al een aanvraag liep, namelijk die van mij, maar ik de aanvraag voor mijn dochter wel kon afronden. Dit bevreemdt mij ook, omdat ik tijdens het indienen van de aanvraag voor de aansluiting van mijn zoon, deze wél gewoon kan afronden, inclusief de betaling van 3x (!) EUR 0,01, want zo vaak heb ik het geprobeerd, maar pas middels de e-mail achteraf er van op de hoogte worden gebracht dat ik geen aanvraag (meer) kan indienen.

Hoe kan dit worden opgelost? Hoe kan ik nu een derde aanvraag met nummerbehoud indienen, die voor mijn zoon, waarbij ik dan nog gebruik kan maken van de gunstige tarifering ad EUR 10,00/mnd voor 15GB (+5 GB klantvoordeel, net als voor mijn dochter haar aansluiting) + 200 min/sms welke nog tot eind van de maand loopt.

Dit (proces) verdient geen schoonheidsprijs waarvoor ik graag hulp wil ontvangen.

Edit:

NB Ik had vanmorgen telefonisch contact gehad met de klantenservice, maar kreeg daar geen gevoel van (willen) meewerken/meedenken. De medewerkster deed ook geen moeite om even mee te willen kijken. Ik liep met mijn neus tegen de welbekende spreekwoordelijke muur/deur.

Het bevreemdt mij, dat ik schijnbaar wel meerdere aansluitingen op mijn adres kan aanvragen, maar deze aanvragen niet tegelijk kan indienen (!?!).

icon

Beste antwoord door Fatima 19 December 2023, 12:27

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @RicoK  Hartelijk dank voor het openen van dit topic. Ontzettend bedankt voor je bestellingen bij Ben. Dat waarderen wij enorm! Wat balen dat het bij de derde bestelling niet helemaal wil lukken? Jij mag als klant zelfs vijf abonnementen op naam hebben namelijk. Wanneer jij al een abonnement met een toestelkrediet hebt lopen, kan jij pas weer een tweede abonnement met toestelkrediet aanschaffen als je eerste abonnement bezorgd EN ook geactiveerd is. Hier kan het misschien mee te maken hebben. Zie hier hoe het werkt: https://www.ben.nl/service/bestelling-aanbod/bestellen-bestelling-annuleren

Ook gaf je aan drie keer 1 cent te hebben betaald, dat lijkt mij niet de bedoeling want je betaalt maar 1 keer 1 cent bij het afsluiten van een bestelling. Dit ter controle van jouw IBAN nummer. Ik wil het graag verder nakijken voor jou. Mag ik via een privebericht jouw achternaam, postcode en huisnummer, ordernummer, geboortedatum en e-mailadres hebben? Hartelijk dank alvast!  

 

Ontzettend sorry nog voor jouw ervaring aan de telefoon, dan hoort niet natuurlijk! 💐

Reputatie 3

@Fatima Hartelijk bedankt voor je reactie.

Ik heb bij mijn/onze huidige provider simonly en heb dat ook bij Ben aangevraagd met nummerbehoud. Zoals aangegeven, ik heb inmiddels twee aanvragen kunnen indienen met ingangsdatum 11 en 15 januari ‘24, maar de derde aanvraag wil/kan er niet door komen. Omdat ik dit nu 3x heb geprobeerd, met tussenpozen van twee dagen, heb ik derhalve ook 3x EUR 0,01 betaald. Echt, het gaat me echt niet om die cent(en). Het gaat er mij om, dat er iets niet goed gaat en dat ik pas met de e-mail ná een ogenschijnlijke succesvolle aanvraag hiervan op de hoogte wordt gebracht.

Ik zal je ook een privebericht sturen.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @RicoK Bedankt voor jouw gegevens! Ik heb het voor jou doorgezet naar de juiste afdeling. Zij berichten jou hierover per e-mail. Sorry voor al het ongemak. Fijne feestdagen! 

Reputatie 3

Bedankt @Fatima. Alles lijkt goed te zijn gekomen. Zojuist ook nummerbehoud aangevraagd. 

Ik zeg niet voor niets ‘lijkt’, omdat bij alle drie de nummers bij Ben en Simyo een afwijkende datum staat. Er zit een dag verschil tussen. Ben is 1 dag eerder ten opzichte van de datum die Simyo meldt in haar e-mails.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @RicoK Goed om te weten dat de derde bestelling alsnog verwerkt is. 🙌🏼 Wat nummerbehoud betreft, jij mag de datum van de overzetting gewoon aanhouden. De simkaart van de andere provider blijft altijd actief tot de daadwerkelijke overzetting. Het verschil in dagen mag jij gewoon negeren, je zit bij nummerbehoud geen dag zonder bereik. 

 

https://www.ben.nl/service/bestelling-aanbod/uitleg-over-nummerbehoud

Reputatie 3

@Fatima bedankt voor je reactie, maar toch is dat gek toch? Ik heb 3 aanvragen tot nummerbehoud ingediend. Bij iedere goedgekeurde aanvraag geeft Simyo aan dat de omzetting, ofwel de dag waarop de simkaart moet worden verwisseld, een dag later is dan de dag die Ben aangeeft. Dit roept toch vragen op? Jij zegt nu dat ik de datum die Ben heeft genoemd moet aanhouden. Dat wil ik heel graag doen, maar wie zegt mij nu dat Simyo de nummers niet op de hun genoemde data pas vrijgeeft?

Beter, zou het zijn, dat de oude - en nieuwe provider gewoon een zelfde datum noemen. Of dat de oude provider in haar e-mail verwijst naar de datum zoals genoemd door de nieuwe provider, waarop de overzetting plaats vindt.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @RicoK  Fijn dat jij zo actief bent op onze community, dat waarderen wij enorm. De beste wensen nog voor 2024! De einddatum van het contract wijkt wel vaker af met de datum van de daadwerkelijke overzetting, dus dit kan verwarring geven als je nummerbehoud hebt aangevraagd. Providers hanteren standaard een opzegtermijn van een maand aan vanaf de datum dat jij nummerbehoud aanvraagt, dus als het abonnement/contract eerder afloopt moet je alsnog die nieuwe datum voor nummerebhoud aanhouden. In de mail van de goedkeuring staat altijd met 100% zekerheid de datum dat Ben het te behouden nummer krijgt. Hier mag niet van afgeweken worden, tenzij jij als klant juist liever later overgezet wilt worden. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. 

Reputatie 3

@Fatima bedankt, jij/jullie ook de beste wensen.

Wat betreft de ‘duidelijkheid’ moet ik eerlijk bekennen, waarbij ik moet zeggen, dat ik aardig goed op de hoogte ben in de wereld van de mobiele telefonie, dat het mij niet duidelijker is geworden. Echter, als jij aangeeft dat de dag van de om-/overzetting die Ben aangeeft leidend is dan ga ik daarvan uit.

Edit:

Ik wil je toch graag enkele screendumps niet onthouden.

De e-mail van Ben laat het volgende zien:

Echter, de e-mail van Simyo laat het volgende zien:

 

Je moet het toch met me eens zijn, dat dit vragen oproept?!?! 

Deze maand worden mijn nummer en dat van mijn kinderen overgezet van Simyo naar Ben. Bij alle drie de nummers geeft Simyo in haar e-mails aan, dat door Ben de nummers een dag later dan Ben zelf aangeeft mogen worden overgenomen. Als ik Simyo haar e-mail goed lees, worden de nummers dus op de door haar genoemde data vrijgegeven.

Graag nog eens je (re)actie. 

 

 

Reputatie 3

@Fatima Aanvulling/correctie:

Voor een van de drie nummers geeft Simyo een dag eerder aan dan dat Ben doet. Dit klopt dan wel weer met de tekst die Simyo aangeeft, omdat Simyo ‘vanaf’ aangeeft, waarbij dan dus de volgende dag het nummer wordt overgezet door Ben.

Reputatie 3

@Fatima Ik had ook bij Simyo een navraag gedaan.

Inmiddels heb ik hierop de volgende reactie ontvangen:

 

Terwijl jij aangeeft, dat Ben leidend is, geeft Simyo op haar beurt aan dat Simyo leidend is.

Dus, ja, nu wordt het wel vervelend(er), wat is het nu??

Graag nog eens je uitvoerige reactie.

Alvast bedankt.

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @RicoK 

Ik geloof dat jij in dit topic ook kunt denken aan:

Verbaas je niet, verwonder je slechts. 😉

Reputatie 3

@Snoeshaantje ik begrijp je reactie niet helemaal.

Ik wil mij juist niet verbazen en/of verwonderen. Ik wil graag duidelijkheid van @Fatima of een andere Mod.

Omdat de reactie van mijn huidige provider Simyo niets aan duidelijkheid te wensen over lijkt te laten lijkt het erop alsof Ben nu aan zet is en mij moet informeren over de juiste data. Ofwel de data waarop ik en mijn kinderen de simkaart van Ben bij zich moeten hebben om deze in de telefoon te steken, zodra de melding ‘Geen service (van Simyo)’ in beeld verschijnt.

Reputatie 2
Badge +1

Hi @RicoK, goed dat je dit nog even navraagt.

Je kunt het maar beter dubbelchecken natuurlijk.

Het nummer eindigend op 14 zal op 11 januari overgezet worden naar Ben zoals aangegeven in de e-mail die we je verzonden hebben.

Reputatie 4
Badge +4

@RicoK de woorden (her)ken je vast en zeker.

Ik had verwacht dat de datums eerder op één lijn zouden zijn bij de provider. Het verbaast/verwonderd me enigszins.

Reputatie 3

@Shaira Bedankt voor je reactie, maar, oke, maar hoe dan?!?!?

Simyo geeft aan dat de aanvraag is ingediend op 13-12-2023, waardoor rekening houdend met de opzegtermijn, zoals zij aangeeft in haar reactie naar mij op haar forum, het nummerbehoud kan plaats vinden op 12-01-2024. Als Ben vast houdt aan haar 11-01-2024 welke problemen gaat dit dan geven?

Ik zou graag van jou, @Fatima of een collega Mod, een nadere, meer uitgebreide, reactie zien dan: 11 januari, zo is het. Dit, omdat het niet per definitie zo lijkt te zijn als beide partijen vast houden aan hun eigen datum.

@Snoeshaantje Je avatar doet mij denken aan een (mede-) Forum Expert bij Simyo….

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @RicoK  Ik snap de verwarring heel goed hoor, sory hiervoor. Misschien is het dan handiger om dit bij je huidige provider neer te leggen omdat zij beslissen wanneer Ben het te behouden nummer krigt, van hun hebben wij de datum 11-01-2024 gekregen, dit is dus de datum dan Ben het te behouden nummer overgezet krijgt. Je ontvangt automatisch een sms van jouw provider een dag voor de daadwerkelijke overzetting. 

Reputatie 3

Hartelijk bedankt @Fatima. Ik heb dit nog eens teruggekoppeld aan Simyo met de vraag welke data zij nu hebben gecommuniceerd met Ben en met mij. 

De SMS van Simyo zal leidend gaan zijn, wat ik overigens wel heel erg gek vind, want ik ga met Ben te maken krijgen en niet meer met Simyo. Ik ervaar dit wel als tamelijk chaotisch wat ik niet had verwacht.

Wil jij dit (nog eens) intern overleggen/bespreken om te zien of Ben hier in toekomstige gevallen lering uit kan trekken?

 

Reputatie 3

@Fatima Ik heb dit nog eens bij Simyo aangekaart en het hoge woord is er uit. Simyo heeft een fout gemaakt in de data van de overzetting naar mij toe.

 

Nu heb ik aanvullend nog eens bij Simyo nagevraagd om mijn andere twee nummers, waarvan de data volgens Ben en Simyo ook afwijken, te checken.

Reputatie 3

@Fatima Inmiddels ook reactie gehad van Simyo omtrent mijn andere twee nummers die deze maand gaan worden overgezet.

De data, zoals genoemd in de e-mails van Ben, moeten dus inderdaad worden aangehouden.

Hartelijk bedankt voor de snelle en duidelijke reacties @Fatima .

Vooralsnog is het gras inderdaad groener aan de andere kant van de heuvels bij Ben 😉.

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben blij om te horen dat het wat duidelijker is geworden @RicoK  Een hele fijne dag verder! 

Reageer